ضعف شدید خدمات رسانی در قلب توریست کردستان

سرویس کردستان- مریوان شهری که تنها زریبارش برای توسعه یک استان کافی است، درگیر معضلات بسیار ابتدایی در حوزه خدمات شهری است به طوری که هنوز حتی اولیه ترین فاکتورهای زیبایی شهری را ندارد و در نگاه اول، بی نظمی شهر برای گردشگران خودنمایی می کند و آنها را از گشت در شهر منصرف می کند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، مریوان حالا دیگر به برند تئاتر خیابانی تبدیل شده است. برگزاری 15 دوره جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان و بین المللی شدن آن، نشان از اهمیت و جایگاه این شهر دارد. هنرمندان و هنر دوستان از اقصی نقاط کشور و حالا از سراسر دنیا به این شهر می آیند تا شاهد این رویداد بزرگ هنری در مریوان باشند. استقبال باشکوه شهروندان مریوانی از تئاتر خیابانی هم که برای تمام هنرمندان شرکت کننده در جشنواره شگفت آور است و تمامی آنها که اهل این دیار نیستند و از سایر نقاط کشور و دنیا به این شهر آمده اند از این همه فرهنگ دوستی مردم مریوان انگشت به دهان مانده اند. مریوان شهر فرهنگ و هنر است و علاوه بر آن به علت مرزی بودن، موقعیت استراتژیک مهمی هم برای ایران دارد اما وقتی وارد شهر می شوی، محرومیت و فقر در چهره آن کاملا نمایان است.

با وجود آنکه همزمان با پایان هر دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برای دوره بعد برنامه ریزی می شود و این شهر باید خود را برای دوره بعد مهیاتر کند اما درست در همان نخستین روز جشنواره، شهرداری از خواب زمستانی بیدار می شود و پروژه های شهری را دنبال می کند. در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در روز نخست جشنواره، پارک ملت و «آمفی تئاتر» روباز پارک این شهر افتتاح شد اما با وجود اینکه مسئولان و مهمانان بسیاری از اقصی نقاط کشور به این پارک آمده بودند تا شاهد این رویداد باشند همزمان کارگران شهرداری بی توجه به جمعیت حاضر و اجرای اولین نمایش جشنواره، مشغول چیدمان سنگفرش پارک بودند و ورودی پارک و پیاده روی آن وضعیت نامناسبی داشت.

اگرچه این شهر به عنوان منطقه آزاد اقتصادی در نظر گرفته شده و به زودی احتمالا وارد فاز اجرایی شود اما هنوز حتی اولیه ترین فاکتورهای زیبایی شهری را ندارد و در نگاه اول، بی نظمی شهر برای گردشگران خودنمایی می کند. خیابان های شلوغ و بی نظم، پارک چندین خودرو به موازات هم در خیابان های کم عرض مریوان که تردد را مختل کرده بود ، بازارچه های نامرتب و نبود نظافت شهری در شهر مریوان، گردشگرانی که به مناسبت هایی مانند تئاتر خیابانی به این شهر سفر می کنند، را از سر زدن به مرکز شهر منصرف می کند و مرکز خریدهای بسیار خلوت در ایام جشنواره خود گواه بر این مسئله است. حال آنکه در شهری مانند مریوان از اینگونه رویدادهای فرهنگی باید به درستی در جهت تقویت اقتصاد استان بهره برد.

کد خبر 5771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha