آمریکا برای اداره مناطق مورد مناقشه با همکاری ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ تلاش می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان از تصمیم آمریکا برای اداره مناطق مورد مناقشه با همکاری فرمانده نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، شیخ جعفر شیخ مصطفی، از رهبران اتحادیه میهنی کردستان و فرمانده لشکر 70 نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان ظهر امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرگزاری بغداد الیوم تاکید کرد که به دلیل حضور عناصر تروریستی داعش که در جاده های بیرون شهرها به شهروندان و مسافران حمله می کنند، وضعیت امنیتی در مناطق مورد مناقشه تحت کنترل ارتش عراق در معرض خطر قرار دارد.

به گفته شیخ مصطفی، همه طرف ها بر این باورند که ارتش عراق به تنهایی نمی تواند مناطق مورد مناقشه را اداره کند و در این مناطق ممتد از شنگال تا خانقین به همکاری و هماهنگی با نیروهای پیشمرگ نیاز دارد.

فرمانده نیرهای پیشمرگ اتحادیه میهنی کردستان همچنین اعلام کرد که آمریکا در تلاش است تا مناطق مورد مناقشه با مشارکت نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق اداره شود.

این در حالی است که پیشتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز از هماهنگی میان ارتش این کشور و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان برای برقراری امنیت در مناطق مورد مناقشه دو طرف اعلام پشتیبانی کرده بود.

کد خبر 56358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha