عملیات شاخه زیتون یک عملیات مبارزه با ترور است/ آمریکا ماهیت عملیات شاخه زیتون را درک نکرده است

سرویس ترکیه – وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر وزارت خارجه آمریکا در خصوص عملیات ارتش ترکیه در عفرین عنوان کرد: عملیات شاخه زیتون یک عملیات مبارزه با ترور است و آمریکا ماهیت این عملیات را درک نکرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به موضع گیری اخیر وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا علیه عملیات شاخه زیتون عنوان کرد: مقامات وزارت خارجه آمریکا تاکید می کنند "اهداف عملیات شاخه زیتون را درک نکرده و نمی فهمند که این عملیات چرا آغاز شده است". باید عرض کنم عملیات شاخه زیتون یک عملیات مبارزه با ترور است. این عملیات به هیچ عنوان شهروندان عادی را هدف قرار نداده است. برعکس این عملیات رهایی شهروندان عادی را از فشار و تحکیم یک گروه تروریستی هدف قرار داده است. علاوه بر این برای جلوگیری از آسیب رسیدن به شهروندان عادی تمام تدابیر اندیشیده شده است.

همچنین سایت رسمی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص آخرین وضعیت عفرین با انتشار بیانیه ای عنوان کرده است: مقامات آمریکایی، اهداف، ماهیت و دلایل عملیات شاخه زیتون را هنوز درک نکرده اند و یا متاسفانه نمی خواهند درک کنند. عملیات شاخه زیتون یک عملیات مبارزه با ترور است. ادعای این موضوع که عملیات شاخه زیتون مانع مبارزه با داعش شده است از ریشه بی پایه و اساس بود، رفتاری که بیشترین آسیب را به مبارزه با ترور در سوریه می زند استفاده از یک گروه تروریستی برای مبارزه با یک گروه تروریستی دیگر است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha