اعزام نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان به عفرین به شرایط منطقه بستگی دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس مشترک حزب کُردی اتحاد دموکراتیک سوریه، اعزام نیروی پیشمرگ به عفرین را وابسته به شرایط و تحولات منطقه دانست.

به گزارش کردپرس، شاهوز حسن رئیس مشترک حزب کُردی اتحاد دموکراتیک سوریه که به اقلیم کردستان سفر کرده است با ملا بختیار مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان دیدار و گفتگو کرد.

شاهوز حسن در کنفرانس خبری مشترک، هدف از حمله نظامی ترکیه به عفرین را نابودی دستاوردهای کُردها در سوریه دانست و گفت: مقاومت عفرین، مقابله با حملات ترکیه علیه همه کُردها است.

وی افزود: حمله ترکیه به عفرین در پی توافق با روسیه بوده است.

رئیس مشترک حزب کُردی اتحاد دموکراتیک سوریه در ارتباط با روابط با اتحادیه میهنی کردستان گفت: اتحادیه میهنی در کمک به کُردهای سوریه دریغ نکرده است

در این کنفرانس خبری، مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان ابراز امیدواری کرد که حقوق مشروع و قانونی کُردهای سوریه تحقق یابد.

ملا بختیار در خصوص نقش روسیه در وضعیت موجود در عفرین و حمله ترکیه به این کانتون کُردی سوریه، تصریح کرد: سیاست روسیه در ارتباط با مسأله کُردها شاهد عقبگرد بوده است.

وی با تاکید بر این که بحران سوریه نیازمند راه حل سیاسی است، خاطرنشان ساخت: آمریکا قصد ندارد سناریوی قبرس در کردستان سوریه تکرار شود.

این مقام اتحادیه میهنی کردستان در خصوص احتمال همکاری نظامی اقلیم کردستان با نیروهای کُرد در عفرین، ضمن تشریح وضعیت موجود در سوریه و پیچیدگی بحران در این کشور گفت: اعزام نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان عراق به عفرین به وضعیت و شرایط سیاسی منطقه بستگی دارد.

کد خبر 55620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha