بغداد برنامه ای برای صدور نفت از طریق اقلیم کردستان ندارد

سرویس جهان- به گفته مقامات دولت مرکزی عراق، بغداد قصد دارد تولید نفت در کرکوک را به منظور تامین مواد خام پالایشگاه های داخلی افزایش دهد اما مانند قبل برنامه ای برای صدور نفت آن از طریق اقلیم کردستان به ترکیه وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، بعد از ورود نیروهای کرد عراقی به کرکوک در پی حملات داعش، دو میدان نفتی بای حسن و هاوانا به دست کردها افتاد و تا 16 اکتبر 2017 که نیروهای عراقی آن را از کنترل اقلیم کردستان خارج کدند نفت تولید شده از این مناطق از طریق اقلیم کردستان به بندر جیحان ترکیه در مدیترانه صادر می شد اما از 16 اکتبر تاکنون تولید نفت در این دو میدان متوقف شده است.

مقامات شرکت نفت شمال به رویترز گفته اند این شرکت در حال عملیاتی کردن دوباره تولید نفت در این دو میدان نفت است اما نفت تولید شده در آنها از طریق اقلیم کردستان به ترکیه صادر نمی شود بلکه به مصرف پالایشگاه های داخلی می رسد.

به گفته مقامات شرکت نفت شمال، دولت مرکزی قضد دارد به منظور تامین نیاز داخلی تولید نفت در کرکوک را به 500000 بشکه در روز برساند.

یکی از مقامات نفتی عراق به رویترز گفته است هیچ توافقی حتی در مراحل اولیه میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق در مورد صدور نفت کرکوک از طریق اقلیم کردستان به بازارهای جهانی وجود ندارد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 55584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha