هدف عملیات شاخه زیتون اشغال سرزمین های سوریه نیست/ وزیر جدید امور خارجه آمریکا باید احترام گذاشتن به ترکیه را یاد بگیرد

سرویس ترکیه – مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با همتای روسی خود در مسکو اعلام کرد هدف عملیات شاخه زیتون اشغال سرزمین های سوریه نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که به روسیه سفر کرده است پس از دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در یک مصاحبه مطبوعاتی مشترک گفت: دیدار 19 مارس با وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل برکناری رکس تیلرسون به حالت تعلیق درآمده است. با وزارت خارجه آمریکا در حال پیگیری برگزاری یا عدم برگزاری این دیدار هستیم. منتظر جواب آنان هستیم. با تیلرسون روابط به یک نقطه حساسی رسید و اقدامات مشترکی در حال انجام دادن بود. در سخت ترین شرایط راه های گفتگو را باز نگه داشته ایم. با وزیر جدید نیز بر اساس همین تفکرات می خواهیم ادامه دهیم. وزیر جدید هر کسی که باشد باید احترام گذاشتن به ما را یاد بگیرد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: چه در شرق و چه در غرب سوریه، ما از تمامیت ارضی این کشور حمایت می کنیم. هدف از عملیات شاخه زیتون در این منطقه از میان برداشتن تهدیداتی است که از سوی گروه های تروریستی متوجه ما است. ما از غیرنظامیان حمایت می کنیم. هدف از عملیات ها اشغال سرزمین های سوریه نیست.

لاوروف نیز در اظهارات خود عنوان کرد: وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص تماس های آنکارا – واشنگتن با محوریت بحران سوریه اطلاعاتی در اختیار بنده قرار داد. با وی مسئله سوریه را از جوانب مختلف بررسی کردیم. در این ارزیابی های صورت گرفته اقدامات آمریکا در شرق فرات در سوریه نیز وجود دارد. زیرا آمریکا در اینجا در طول شرق فرات در حال تاسیس پایگاه های نظامی است. آمریکا اگر برای همیشه هم نباشد برای این که مدت زمان طولانی بتواند در سوریه بماند می خواهد موقعیت خود را در سوریه استحکام ببخشد و بدین ترتیب در تلاش برای کمک به تجزیه این کشور است. برای این کار نیز از روش های مختلفی استفاده می کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha