درخواست اربیل از جامعه جهانی برای تحقیق در خصوص جنایات داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده رسمی اقلیم کردستان در آمریکا، خواهان تلاش و اقدام جامعه جهانی برای تحقیق در مورد جنایات داعش و نیز جلوگیری از به‌کارگیری سلاح‌های کشتارجمعی شد.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان 24، بیان سامی عبدالرحمن نماینده اقلیم کردستان در آمریکا، در کنفرانسی که در شهر واشنگتن به مناسب سی‌امین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه و با محور نسل‌کشی کُردها در عراق، برگزار شد؛ گفت که لازم است جامعه جهانی در مقطع کنونی و پس از سپری شدن صد سال از جنگ جهانی اول، تمامی تلاش ها را برای جلوگیری از به‌کارگیری سلاح‌های کشتارجمعی در تمامی نقاط جهان به کار گیرد.

وی با اشاره به جنایات داعش علیە کردها در عراق و خاورمیانه، افزود که اقلیم کردستان اولین ساختار سیاسی در جهان بود که جنایات داعش را رسماً به عنوان نسل کشی معرفی کرده خواستار تحقیق جامعه جهانی در این مورد شده و در این مقطع باید جامعه جهانی نیز در مورد جنایات داعش اقدام به انجام دادن تحقیقاتی وسیع نماید.

در این کنفرانس شماری از مقامات آمریکایی، نویسندگان و محققان، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا و اندرو پیک معاون وزیر خارجە آمریکا در امور عراق و ایران حضور داشتند.

کد خبر 55547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha