عضو ائتلاف فتح: گفتگوها درباره بودجه با اقلیم کردستان بی فایده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق، گفتگوها بین بغداد و اقلیم کردستان درباره لایحه بودجه سال 2021 این کشور را بی فایده دانست و تأکید کرد فراکسیون های سیاسی به هیچ توافقی با اقلیم کردستان دست نیافته اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، "حامد الموسوی" در این باره گفت: مذاکرات فراکسیون های سیاسی و نیروهای کرد درباره بودج به هیچ نتیجه ای برای طرفین به دنبال نداشته و نخواهد داشت و گفتگوها همچنان بی فایده و بی نتیجه بوده است.

الموسوی افزود: مذاکرات کنونی، هدر دادن وقت است و این موضوع، بر افکار عمومی عراق تأثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا اقلیم کردستان به دلیل برخی مشکلات، قادر به واگذاری کامل نفت به بغداد نیست.

یادآور می شود اربیل و بغداد در دسامبر گذشته به توافقی درباره لایحه بودجه عراق دست یافتند که براساس آن اقلیم کردستان روزانه 250 هزار بشکه نفت و نیمی از درآمدهای غیر نفتی اش را به دولت مرکزی تحویل می دهد تا در مقابل آن 12.6 درصد از بودجه عراق را دریافت نماید.

توافق مذکور در لایحه بودجه 2021 عراق گنجانده شده است، اما شماری از فراکسیونهای شیعه با این توافق مخالفت کرده اند که این امر، مانع موافقت آنها با بند مذکور از لایحه بودجه در کمیسیون اقتصادی با هدف ارائه آن به مجلس شده است.

کد خبر 5544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha