مخالفت کردها با پیشنهادات فراکسیون بدر برای حل "بحران" سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس فراکسیون بدر در مجلس عراق اعلام کرد این فراکسیون راه حل هایی برای حل بحران حل نشده بین اربیل و بغداد درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه سال 2021 عراق ارائه کرده است. اما کردها با این راه حل ها مخالفت کرده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "حسن شاکر الکعبی" در این باره گفت: ما چند راه حل را برای حل مشکل آنها با دولت مرکزی ارائه کردیم. از آن جمله، صادرات نفت از طریق شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) بود. زیرا هرگاه نفت از طریق اقلیم کردستان، صادر می شود سازمان اوپک مقدار نفت صادر شده توسط اربیل را از سهم عراق کسر می کند. همچنین از آنها خواستیم به واگذاری روزانه 250 هزار بشکه در روز به دولت مرکزی پایبند باشند. اما آنها با آن مخالفت کردند.

الکعبی افزود: دومین پیشنهاد ما، واگذاری کلیه میادین نفتی اقلیم کردستان به دولت مرکزی در مقابل پرداخت بدهی های اقلیم کردستان به شرکت های نفتی یا برخی کشورها بود که با این پیشنهاد نیز مخالفت کردند.

رئیس فراکسیون بدر همچنین گفت: سومین پیشنهاد ما، درخواست از آنها برای واگذاری پالایشگاهها و اکتشافات جدید نفت به دولت مرکزی بود. اما آنها ضمن مخالفت با این پیشنهاد، تأکید کردند که براساس قانون اساسی، پالایشگاهها باید به صورت مشترک اداره شوند. در نتیجه این امر، منجر به تعویق در تصویب بودجه عراق شد که این موضوع بر زندگی همه شهروندان تأثیر فراوانی گذاشته است.

کد خبر 5537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha