نمایندگان کُرد مجلس عراق برای بازگشت به بغداد در انتظار تصمیم احزاب هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نمایندگان کُرد مجلس عراق در پی تصویب قانون بودجه 2018 عراق به اقلیم کردستان بازگشتند و به گفته رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان برای بازگشت در انتظار تصمیم احزاب سیاسی اقلیم هستند.

به گزارش کردپرس، پس از تصویب بودجه 2018 عراق که نمایندگان کُرد مجلس این کشور به کاهش چشمگیر سهم اقلیم کردستان در آن اعتراض داشتند، این نمایندگان به اقلیم کردستان بازگشتند و در نشستی در پارلمان کردستان با حضور کمیسیون حقوقی و اقتصادی پارلمان کردستان و اعضای هیئت وزیران اقلیم در مورد بودجه 2018 عراق شرکت کردند.

آریز عبدالله رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق در خصوص موضع آینده این نمایندگان به سایت خبری SNN اعلام کرد که این نمایندگان از احزاب خود خواسته اند که با برگزاری نشستی در مورد بازگشت و یا عدم بازگشت آنان به بغداد تصمیم گیری کنند.

وی افزود که این نشست تاکنون برگزار نشده و نمایندگان کُرد مجلس عراق برای بازگشت در انتظار تصمیم احزاب سیاسی اقلیم کردستان هستند؛ چراکه آنان در مجلس عراق و در مقابل اقدامات دولت عراق اتحاد و موضع مشترک خود را حفظ کرده و خواستار موضع و تصمیم مشترک احزاب اقلیم در قبال بغداد هستند و به تصمیمات آنان نیز پایبند خواهند بود.

کد خبر 55203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha