جنگ عفرین و آزمون رهبران کُرد سوری

سرویس سوریه-تعدادی از رهبران مطرح کُرد شمال سوریه در حالی که جنگ به شهر عفرین نزدیک‌ می شود،همچنان در شهر هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی کُردپرس به عفرین،جنگ در این کانتون کُردنشین به نقطه حساسی رسیده است و تنها چند کیلومتر تا مرکز شهر عفرین باقی مانده است.در این میان دستگاه رسانه ای کُردستان سوریه به وسیله میتینگ های خیابانی و برگزاری راهپیمایی های روزانه سعی در حفظ روحیه مردم‌ در زیر غرش جنگنده های ترکیه و صدای مهیب انفجارها دارد.

امروز پنجشنبه ۱۷ اسفند،در چهل و هشتمین روز از حمله ترکیه و شبه نظامیان وابسته به این کشور در خیابان‌ با صحنه جالبی روبرو شدم، آن‌ هم حضور رهبران کُرد در ماشین هایی بود که با بلندگوهای بزرگ‌ بر روی ماشین ها،مردم‌ را دلداری و روحیه می دادند؛چیزی که تا الان کمتر با آن برخورد کرده ام و یا کمتر شنیده بودم.

در این‌ میتینگ ها اشخاصی همچون آسیه عبدالله(رییس مشترک پیشین حزب پ.ی.د) هدیه یوسف(رییس مشترک مجلس فدرالیسم کُردستان سوریه)،باهوز حسن(رییس مشترک حزب پ.ی.د) و افراد دیگر در صفوف اول قرار دارند و همراه با دیگر مسئولان‌،در میان مردم‌ می گردند.

از باهوز حسن می پرسم چرا در این‌ شرایط که احتمال کشته شدن شما وجود دارد به نقطه امنی نمی روید،پاسخ می دهد:مگر می شود مردم خود را رها کنیم؟اگر قصد ترک خاک خود را داشتیم تا امروز همراه با مبارزهایمان با دشمن نمی جنگیدیم.

این حرکت رهبران کُرد در حال حاضر ابزار مثبتی به نظر می رسد و مردم عفرین با دیدن آن خیالشان قدری آسوده تر می شود.باید دید این روحیه و این رفتار رهبران کُرد چقدر طول می کشد و در رسیدن احتمالی جنگ به دروازه شهر،پلان رهبران کُرد چه خواهد بود.

کد خبر 55193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha