معاون رئیس جمهور: نقش زنان در برقراری صلح، کلیدی است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تشریح جایگاه زنان در جامعه گفت: نقش زنان در برقراری صلح بسیار کلیدی است.

به گزارش کردپرس، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در نشست تخصصی زنان، صلح و امنیت پایدار که با حضور میهمانان داخلی و منطقه ای در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهارداشت: صلح و امنیت به دلایل متعددی از جمله تجاوزات و ناامنی، مشکلات زیادی برای مردم، زنان و کودکان وهمه جوامع به وجود آورده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولت؛ وی هدف از برگزاری این نشست را بهره گیری از نظرات و آرای کارشناسان و صاحب نظران داخلی، منطقه ای و بین المللی برای پرداختن به مسائل زنان در چالش صلح، امنیت و خشونت های ناشی از افراطی گری سنتی و مذهبی برشمرد. افزود: با بهره گیری از تجارب رهبران زن منطقه، راهکارهای موثر برای دسترسی به صلح و امنیت پایدار جستجو و ارائه شود.
وی برگزاری این نشست ها را برای تبیین نقش کلیدی زنان و پر رنگ کردن استفاده از ظرفیت آنان برای برقراری صلح بسیار حائز اهمیت دانست.
ابتکارگفت: از حضور دانشگاهیان و نمایندگان پارلمان کشورهای مختلف در این نشست و تنوع دیدگاه ها نیزاستقبال می کنیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تشریح نقش زنان در ایجاد صلح و همگرایی برای رفع مخاصمات افزود: زنان می توانند در حفظ صلح و امنیت در جوامع خود کلیدی ایفا کنند.
وی بیان داشت: درمعادلات بین المللی سازمان ملل نیز کماکان در حل و فصل منازعات و درجاهایی که با صلح سر و کار دارند، متاسفانه نقش زنان پر رنگ نیست.
ابتکار تاکید کرد: دولت ها بایستی در این زمینه پیشگام باشند و در کنار آن نهادهای مردمی بین زنان پیروادیان و کشورهای مختلف که در مقابل خشونت و تروریست آسیب دیده اند، می توانند یک شبکه قوی به وجود آورند.
ابتکار یادآورشد: پیشنهاد رئیس جمهوری برای جهانی عاری می تواند زمینه ای برای زنان به جهت پرچمداری این تفکر و اعتقاد باشد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: مناسبات ملی ما سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر در ایران است و همینطور روز بین المللی زن (هشت مارس) که تقارن خوبی پیدا کرده است در این نشست بین المللی شرکت کرد.
به گزارش ایرنا، این نشست در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه در تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 55146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha