دولت عراق حضور کُردها در نهادهای امنیتی بغداد را کاهش می‌دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده کرد عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق اعلام کرد که دولت عراق از مدت ها پیش اقدام به کاهش میزان حضور و نفوذ کُردها در تمامی مناصب و نهادهای امنیتی کشور کرده است.

به گزارش کردپرس، عبدالعزیز حسن در گفتگو با سایت خبری SNN اعلام کرد که اکنون شمار کردها در مناصب و نهادهای امنیتی دولت عراق به صورت چشمگیری از سوی دولت این کشور کاهش داده شده است.

نماینده کرد عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق افزود که بخشی از کُردهایی که در این مناصب حضور داشتند، از کار برکنار شده و افراد باقی مانده نیز هیچ گونه قدرت اجرایی نداشته و نمی توان آنان را نمایندگان کُردها و اقلیم کردستان در حوزه امنیتی عراق خواند.

به گفته وی قبلاً منصب معاونت سازمان امنیت و اطلاعات عراق و معاون وزیر کشور در اختیار کردها بوده اما اکنون دیگر کُردها در این مناصب قدرتی ندارند.

همچنین اعلام کرد که از سوی دیگر نیز دولت عراق مانع از حضور کُردها در دوره های آموزشی نظامی و آموزش نیروهای هوایی عراق شده و حتی 2 درصد از این دوره ها نیز به کُردها اختصاص داده نمی شود؛ در حالی که پیش‌تر حضور آنان در این دوره ها و نیز استخدام های دولت عراق بر اساس توافق با اربیل صورت می گرفت.

کد خبر 54879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha