ادامه عملیات ترکیه در عفرین به نفع پ.ک.ک تمام می شود

سرویس جهان- آرون استین معتقد است عملیات ترکیه در عفرین به تحریک بیشتر کردهای ترکیه علیه آنکارا و در نتیجه قدرت گرفتن مجدد پ.ک.ک منجر می شود.

به گزارش کردپرس، آرون استین پژوهشگر مسائل خاورمیانه معتقد است شاید در نگاه اول به نظر برسد که ترکیه با عملیات عفرین می تواند به برخی اهداف خود از جمله تضعیف نیروهای کرد مانند ypg و به تبع آن پ.ک.ک برسد اما اگر این مسئله ادامه پیدا کند موجب ایجاد موج جدیدی علیه دولت ترکیه در میان کردهای این کشور خواهد شد.

آرون استین در مقاله خود که در سایت فارن افرز منتشر شده می نویسد: عملیات نظامی ترکیه در عفرین به خاطر ترس این کشور از تمایلات جدایی طلبانه کردها و ارتباط مشخص میان نیروهای کرد سوریه و پ.ک.ک است اما چالش بیشتر پ.ک.ک علیه ترکیه از طریق نظامی مسئله را حل نمی کند بلکه باید از طریق سیاسی به دنبال مسئله بود.

این پژوهشگر معتقد است عملیات نظامی ترکیه در عفرین، آتش احساسات ضد دولتی کردها در جنوب شرقی ترکیه را شعله ورتر می سازد و باعث بروز خشونت مجدد در ترکیه می شود که به نوبه خود باعث تقویت پ.ک.ک می شود.

وی معتقد است حضور آمریکا در شمال سوریه و اتحاد آن با نیروهای دموکراتیک سوریهباعث می شود تلاش های ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه در بهترین حالت ناتمام بماند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 54868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha