امیدی به کمک سازمان های حقوق بشری نداریم / ۶۱۵ زخمی و ۲۱۴ کشته در حملات هوایی ارتش ترکیه

سرویس سوریه- رییس بیمارستان عفرین از ناامیدی مردم‌ کانتون عفرین از کمک سازمان های حقوق بشری خبر داد‌.

جوان‌محمد رییس بیمارستان عفرین در گفت و گو با خبرنگار اعزامی کُردپرس به عفرین با تشریح آخرین وضعیت کشته ها و زخمی های حملات هوایی ارتش ترکیه، اظهار کرد: از ابتدای یورش ترکیه تا به امروز نزدیک به ۶۱۵ غیرنظامی زخمی و ۲۱۴ غیرنظامی بر اثر حملات هوایی و توپخانه ارتش ترکیه کشته شده اند.
وی افزود: از این تعداد ،۸۲ زن و ۷۳ کودک زخمی شده و ۲۴ زن و ۲۸ کودک شهید شده اند. در حال حاضر زن‌ها و بچه ها در غارها و در زیرزمین‌ها زندگی می کنند اما با این وجود به زندگی روزانه خود مشغول هستند.

وی ادامه داد:تعداد زیادی روستا و شهرک تخریب شده اند و راجو و جندرس هم از این‌ مناطق هستند. جنگ سختی در حال پیگیری است و مقاومت هم ادامه دارد.

رییس بیمارستان عفرین با بیان‌ این‌ مطلب که ما در بیمارستان عفرین همراه با مردم خود هستیم و آن ها را تنها نمی گذاریم،خاطر نشان کرد: در حال حاضر احتیاج فراوانی به دارو ، وسایل و تجهیزات پزشکی داریم و کمبودهای زیادی در این خصوص داریم. ما از سازمان های حقوق بشری و ملت خود می خواهیم که به مردم‌ کمک کنند.

وی تصریح کرد: از طرف سازمان‌ ملل محموله های پزشکی کمی به دست ما رسیده است اما این مقدار جوابگوی تعداد زخمی های ما نیست.
وی درباره کمک‌ نهادهای بین‌المللی و دولتی گفت: امیدی به کمک سازمان های حقوق بشری نداریم و دولت مرکزی هم کمک آنچنانی به ما نکرده است.

کد خبر 54832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha