همکاری نیروی پیشمرگ با ارتش ترکیه در گاره دروغ است

سرویس ترکیه – فرمانده ارشد PKK اعلام کرد ادعای همکاری نیروی پیشمرگ با ارتش ترکیه در حمله به گاره دروغ و با هدف تفرقه افکنی میان کردها است.

به گزارش کردپرس، مراد قاراییلان فرمانده یگان های مدافع خلق (HPG)، شاخۀ نظامی حزب کارگران کردستان (PKK)، در اظهاراتی دربارۀ جنگ گاره در شمال کردستان عراق، مشارکت نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان در این جنگ بر علیه نیروهای PKK را تکذیب کرد.

به نوشتۀ هاوار نیوز، پس از آن که عبدالله آگار کارشناس نظامی ترکیه ادعا کرد نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در عملیات ارتش ترکیه در کوهستان گاره مشارکت کرده و در مقابل PKK جنگیده اند، قاراییلان به این اظهارات واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

قاراییلان در یک برنامۀ تلویزیونی ادعای آگار را مبنی بر این که نیروهای پیشمرگ با یونیفورم نظامی ارتش ترکیه بر علیه PKK جنگیده اند، دروغ و با هدف تفرقه افکنی میان کردها توصیف کرد.

فرمانده ارشد PKK دربارۀ این ادعا گفت: «این حقیقت ندارد. آشکار است که هدف این اظهارات ایجاد تفرقه و تنش میان کردها است. دشمن می خواهد کردها را در مقابل یکدیگر قرار دهد و میان آنها جنگ راه بیاندازد.»

وی همچنین جنگ گاره را شکست بزرگی برای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ارزیابی کرد و گفت: «اردوغان در این قمار که از مدت ها برای آن آماده شده بود شکست خورد. آنها آمده بودند گاره را اشغال کنند و بمانند، اما بعد از شکست سختی که خوردند غافلگیر شدند و اعلام کردند هدف آنها آزادی زندانیان بوده است.»

قاراییلان تأکید کرد 13 اسیر یکی از اردوگاه های گاره در بمباران ارتش ترکیه کشته شده اند و نیروهای PKK در کشته شدن آنها دست نداشته اند، بلکه برای نجات آنها تلاش کرده اند.

کد خبر 5287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha