شیعه و سنی با هم و زیر پرچم اسلام هستند

سرویس کردستان- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان گفت: ارتباط بین کشورهای مسلمان زمینه‌ساز تقویت و توسعه وحدت و جهانی شدن دین اسلام است.

به گزارش کرد پرس،ماموستا فایق رستمی برای شرکت در کنگره امام محمد غزالی به اندونزی سفر کرده است، در دیدار با علمای اهل سنت این کشور گفت: دشمنان اسلام و در رأس آن استکبار جهانی از گذشته‌های دور تاکنون همواره به دنبال ضربه زدن به ملت‌های مسلمان بوده‌اند. دشمنان اسلام به خوبی می‌دانند که مسلمانان شیعه و سنی همه با هم در یک صف و زیر چتر پرچم اسلام هستند و اقدامات آنها علیه اسلام و جامعه اسلامی نتیجه ترس از این یکی‌بودن است که می‌خواهند با ترویج اسلام‌هراسی از گرویدن به این دین جلوگیری کنند.

رستمی گفت: به برکت انقلاب اسلامی وحدت در بین مسلمانان ایران ملموس و الگویی برای سایر کشورهای اسلامی است و همین امر موجب شده است ملت ایران پله‌های موفقیت در عرصه‌های مختلف را با شتاب و سرعت قابل‌توجهی طی کنند.

وی یادآوری کرد: استان کردستان هم الگوی کاملی از وحدت بین شیعه و سنی است و خداوند را شاکریم در استان کردستان مسلمانان شیعه و سنی با وحدت، عشق و مهربانی در کنار یگدیگر زندگی می‌کنند و تبلیغات گسترده و سوء دشمنان نتوانسته است این وحدت را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حفظ وحدت و تلاش در راستای تقویت آن از دستورات دین اسلام است که در آیات مختلف بر آن تاکید شده است که می‌فرماید «به ریسمان الهی چنگ بزنید و از تفرقه و اختلاف دوری کنید.»

وی وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی را یکی از عوامل ایجاد امنیت پایدار در استان کردستان دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، شیعه و سنی در اوج همدلی‌، اخوت و برادری در سایه امنیت در استان کردستان زندگی می‌کنند.

وی از ایران اسلامی به عنوان مرکز «صلح و دوستی» نام برد و خاطرنشان کرد: علما در عین اینکه سنگربانان وحدت، اتحاد، یکدلی و ارشاد و راهنمایی مردم هستند، نقش مهمی در امنیت فکری، علمی و دینی جامعه دارند.

رستمی در پایان سخنان خود اذعان داشت: برگزاری همایش‌ها، کنگره و کنفرانس‌های مختلف در کشورهای اسلامی جهان موجب حذف شکاف‌ها و تحکیم پایه‌های وحدت به عنوان بهترین ابزار برای مقابله با دشمنان دین اسلام می‌شود.

کد خبر 52428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha