احتمال خودداری کُردهای سوریه از شرکت در نشست صلح در روسیه

سرویس جهان- یک مقام ارشد کرد سوریه می گوید با توجه به همدستی روسیه و ترکیه در حمله به منطقه کردنشین عفرین در سوریه، شرکت در نشست صلح سوریه در روسیه دیگر معنی ندارد.

به گزارش کردپرس، مقامات روسیه می گویند برنامه ریزی برای برگزاری نشست صلح سوریه با حضور 1500 تن از نمایندگان طیف های مختلف در سوریه در شهر سوچی روسیه تمام شده و قرار است این نشست فراگیر در روزهای 29 و 30 ژانویه 2018 برگزار شود.

با این که گزارش هایی در مورد دعوت از کردهای سوریه یا طیف اداره کننده مناطق کردنشین سوریه که خط قرمز ترکیه محسوب می شوند، منتشر شده اما یک مقام ارشد کرد سوریه احتمال داد کرهای سوریه از حضور در این نشست خودداری کنند.

آلدار خلیل رهبر مشترک جنبش جامعه دموکراتیک که چتر سیاسی احزاب چپ کرد در سوریه محسوب می شود به رویترز گفت: با توجه به تحولات عفرین احتمال این که آنها شرکت نکنند در مقابل این که شرکت کنند بیشتر است.

این مقام ارشد کرد سوریه درباره دلیل خودداری کردها از شرکت در نشست سوچی روسیه گفت: با توجه به همدستی روسیه با ترکیه در تهاجم آنکارا به عفرین، شرکت کردها در نشست سوچی بی معنی است.

آلدار خلیل گفت: از مقامات کرد سوریه برای شرکت در نشست سوچی در زمان آماده کردن زمینه آن دعوت شده است اما به صورت رسمی این دعوت ارسال نشده و جزئیات نشست نیز برای ما ارسال نشده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 52400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha