ملاک انتصاب مدیران باید شایسته سالاری باشد

سرویس کردستان- نماینده ولی فقیه در استان کردستان شایسته سالاری را مهمترین ملاک انتصاب مدیران و مسئولان عنوان کرد و گفت: توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای منوط به واگذاری پست‌ها به اهل آن است.

به گزارش کرد پرس ، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در دیدار با جمعی از بانوان فرهیخته و مدیران حزب اعتدال و توسعه استان کردستان، گفت: خداوند زن و مرد را مکمل هم آفریده است و رسیدن به حیات طیبه را برای زن و مرد آماده کرده است. وی با اشاره به نقش مهم زنان در تاریخ، بیان کرد: در طول تاریخ زنان زیادی داریم که خداوند متعال آنها را در قرآن کریم ستوده است و این نشان می‌دهد در بحث رسیدن به حیات طیبه، زن و مرد معنایی ندارد. نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: برخی از بانوان ما در تاریخ بشریت به الگوهایی بی‌نظیر تبدیل شده‌اند که دلیل اصلی آن هم، حرکت در مسیر دستورات الهی بوده است. وی به شان و منزلت حضرت خدیجه در راستای کمک به گسترش دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه برای اسلام و پیامبر از مال خود گذشت کرد و این مهم یکی از اقدامات تاریخی در راستای خدمت به دین مبین اسلام بود. آیت الله حسینی شاهرودی گفت: هر چند حضرت خدیجه به لحاظ ثروت و قدرت در آن دوران جایگاه بسیار زیادی در بین اعراب داشت اما خود را کنیز پیامبر می‌داند.

وی به جایگاه و منزلت حضرت زینب اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زینب هم یکی از زنان الگوی تاریخ اسلام است که اگر نبود، شاید نامی از عظمت کربلا باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: انسان‌ها با شخصیت حقیقی خود اعتبار پیدا می‌کنند و با رسیدن به شخصیت حقیقی می‌توان به مقام‌های مختلف رسید.

وی گفت: توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای منوط به واگذاری پست‌ها به اهل آن است که عقب‌ماندگی ما به دلیل جابه جایی مسئولیت‌هاست در واگذاری پست‌ها باید به اصل شایستگی و نه به مرد و زن بودن توجه کرد تا توسعه متوازن صورت ‌گیرد.

آیت الله حسینی شاهرودی عنوان کرد: در زمان واگذاری مسئولیت‌ها باید به این موضوع توجه شود که بانوان ما نیمی از کل جامعه را تشکیل می‌دهند البته شاغل بودن مردان در هر جامعه‌ای منفعت دارد چون می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی به نقش وجود اشتغال پایدار برای نسل جوان و تاثیر این مهم بر سایر بخش ها اشاره کرد و افزود: اگر مردان شاغل باشند دیگر این آمار بالای جوانان مجرد نداریم که توان ازدواج و تشکیل خانواده را نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بازتعریف دوباره نقش‌ها در جامعه ضروری است تا هر کس را در جایگاه خود قرار گیرد، افزود: باید متناسب با توان انسان ها از آنها استفاده کرد و این مهم یکی از نیازهای لازم و ضروری در عصر حاضر است.

وی به کارکرد احزاب اشاره کرد و یادآور شد: کار احزاب فقط کار سیاسی نیست بلکه نقش احزاب تربیت انسان‌ها بر اساس استعدادها برای نقش‌های مختلف است که متاسفانه امروز این مهم نادیده گرفته می شود.

آیت الله حسینی شاهرودی به وضعیت فعلی احزاب اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی احزاب این است که فعالیت‌های آنها تنها زمان انتخابات است و بعد از برگزاری انتخابات کارشان به گونه‌ای تعطیل می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی از سوی احزاب در جامعه، عنوان کرد: احزاب باید برنامه چند ساله و داراز مدت داشته باشند و حزب اعتدال و توسعه باید برای توسعه در استان برنامه داشته باشد.

کد خبر 50205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha