یازدهمین جشنواره سراسری «داستان بانه» برگزار می‎شود

سرویس کردستان- دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری «داستان بانه» گفت: یازدهمین جشنواره سراسری "داستان بانه" بعد از پنج سال وقفه با 1068 اثر 21 تا 23 آذر ماه برگزار میشود.

محمد صدیق کریم پور در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: یازدهمین جشنواره سراسری "داستان بانه" با حضور 120 مهمان در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد بانه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره سال 94 به انجمن ادبی سراسر کشور ارسال شده اظهار کرد: تاکنون یک هزار 68 اثربه 2 زبان کوردی و فارسی از داستان نویسان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

کریم پور آثار ارسال شده در بخش داستان داستان کودکان، نوجوانان و مقاله معرفی کرد و ادامه داد: 73 اثر از مجموع آثار ارسال شده با نظر هیات داوران به بخش نهایی جشنواره معرفی و قرائت می شود که شامل 30 داستان به زبان فارسی و 30 داستان به زبان کوردی است.

وی گفت: در بخش کودکان نیز7داستان که 3 داستان زبان فارسی و 4 داستان کوردی و در بخش مقاله هم 6 اثر به زبان کوردی و فارسی معرفی و قرائت می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره هفت کمیته علمی، هنری، مالی، روابط عمومی، انتشارات، اسکان مهمانان و تبلیغات تشکیل شده است.

نخستین جشنواره "داستان بانه" در سال 78 با 80 اثر و با حضور داستان نویسانی از چهار استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و تهران برگزار شد این جشنواره در ابتدا به صورت منطقه ای بوده و تا سال 85 هر سال برگزار می شد.

نهمین جشنواره داستان بانه با وفقه ای سه ساله با گستره سراسری و 716 اثر در بانه برگزار شده و دهمین جشنواره در سال 91 با وفقه ای 2 سال و 1200 اثر برگزار شد.

کل آثار ارسال شده تاکنون 5411 اثر به زبان کوردی و فارسی به دبیرخانه دائمی جشنواره سراسر ی داستان بانه شده است.

شریف محمدی، نسرین جعفری و لیلا صالحی با بازخوانی آثار ارسال شده هفت اثر از مجموع اثار ارسال شده در بخش داستان کودکان به بخش پایانی جشنواره معرفی کردند. در بخش مقاله 6 مقاله توسط دکتر مسعود بیننده، فواد جهانی و فریا یونسی به بخش پایانی جشنواره راه یافته است.

کد خبر 49839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha