اسرائیل یک دولت اشغال گر است/ رهبران جهان اسلام روز چهارشنبه در استانبول جمع خواهند شد

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با واکنش تند به اقدامات رژیم صهیونیستی اسرائیل ضمن اشاره به تشکیل جلسه فوق العاد سازمان همکاری اسلامی در استانبول عنوان کرده است: اسرائیل یک دولت اشغال گر است

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با انتقاد تند از رژیم صهیونیستی اسرائیل عنوان کرده است: بعد از 1947، بیش از نصف سرزمین های فلسطین به اسرائیل داده شده است و بعد از آن فلسطین را تکه تکه کردند. اسرائیل تماماً آن مناطق را به اشغال خود درآورد. جوانان عزیز من، برادران محترم، اسرائیل یک دولت اشغال گر است. و در حال حاضر به وسیله پلیس خود علیه جوانان و کودکان آنجا یک عملیات تروریستی اتخاذ کرده است. با جنگنده های F-16 به غزه حمله می کنند. از یک طرف دیگر هم به فلسطین حمله می کنند. چرا؟! به این دلیل که نشان دهد قدرتمند هستم. آشکارا و صراحتاً اعلام می کنم قدرتمند بودن به معنی این نیست که حق با آنان است. کسی که حق با او باشد قدرتمند است. این را بدانید. این تصمیم در معنی دقیق کمله تحریک و تخریب کردن است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: روز چهارشنبه 13 دسامبر از تمام جهان اسلام و مسیحیت دعوت به عمل آوردیم به استانبول بیایند. سازمان همکاری اسلامی را به تشکیل جلسه فوق العاده در استانبول فرا خوانیدم. از اینجا به جهانیان یک بیانیه منتشر خواهیم کرد. به مبارزه حقوق و مشروعیت خود ادامه خواهیم داد. در این جهان با رهبران جهان اسلام یک صدا و یک وجود خواهیم شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 49808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha