عثمانی: عده ای ساده لوح فکر می کنند که رژیم صهیونیستی به تشکیل دولت کردی کمک می  کند

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک عده ساده لوح فکر می کنند، رژیم صهیونیستی می خواهد به تشکیل دولت کردی کمک کند اما او می خواهد کردستان را وجه المصالحه خودش بکند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «محمد قسیم عثمانی» روز شنبه (29 فروردین ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان در خصوص تحولات اخیر در اقلیم کردستان عراق گفت:رژیم صهیونیستی به ایران پیام داده است که از کردستان عراق دست می کشم، اما یک عده ساده لوح فکر می کنند این رژیم می خواهد به تشکیل دولت کردی کمک کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی می خواهد کردستان را وجه المصالحه خودش بکند و پاسخ نظام جمهوری اسلامی ایران به درخواست این رژیم تاکید برحمایت از مظلومان همه جهان بوده است.

عثمانی در ادامه گفت: انقلابهای اصیل نتیجه انجسام مردم،وجود رهبری واحد، پشتیوانی درونی و بیرونی است که هیچکدام از این موارد در کردستان عراق وجود ندارد ولی دست به کاری زدن که از نظر بنده خیانت به کردستان است نه خدمت.

نماینده بوکان تصریح کرد: این اشتباهات استراتژیکی سبب شده مردمی که شیمیایی و انفال دیده اند، پیش از پیش تحت فشار قراربگیرند و از آرمانهایشان فاصله بیگرند.

وی در ادامه گفت: فرصت کردهای عراق برای کسب امتیازات بیشتر در اثر سادگی و ناپختگی با نقشه شوم رژیم صهیونیتسی به یک تهدید جدی برای مردم کرد عراق تبدیل شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:متاسفانه بعضی از نخبگان ما در برابر جریانی که از سادگی و ناپختگی و عدم تجربه کافی ما سوء استفاده کرده اند، سکوت می کنند و این سکوت اصلا قابل قبول نیست.

عثمانی تاکید کرد: باید بپذیریم در نتیجه حوادث اوایل انقلاب بین مناطق کردنشین ما و حاکمیت شکافی وجود دارد و برای کاهش این شکافها باید راهکار ارائه کردو نخبگان باید به کم کردن این شکاف کمک نکنند خیانت کرده اند چرا که با سکوت مواضع ضد نظام را تایید کرده اند.

وی تصریح کرد: اگر بعضیهای خدمتی برای نظام انجام می دهند، در منطقه ما انواع اتهام و لقبها به آنها وارد می شود و این بهای رفع شکافها است و باید این طلسم را بشکنیم.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید ثابت کنیم دلبسته نظام هستیم و کشورمان را دوست داریم وگرنه مانند یک کشور به ما امکانات نمی دهند. وقتی انگیزه جدایی در بین کردهای عراق وجود دارد، طبیعی است که به آنها توجه نشود.

عثمانی گفت: در گذشته خطاهایی شده است که نسل امروز باید این خطاها را جبران کنندکه شایسته تر، فرهیخته تر است و اگر ما دنبال چند جوان احساسی راه بیافتیم نه مسئول هستیم ونه نخبه.

وی افزود:می گویند مواضع بنده سبب ریزش رای می شود ولی بنده برای کسب رای به مجلس نرفته ام من نماینده مجلس شده ام تا کسی که از درون نظام را قبول ندارد بر روی صندلی مجلس تکیه نزند و گرنه صندلی برای من زیاد است.

وی در پایان گفت: اینکه سرسفره نظام بشینید اما به ساز دیگران حرکت کنید نامردی و خیانت نیست یا اینکه مواضع اصیل نظام و کشور را مطرح کنید خیانت است؟

کد خبر 46846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha