اگر بغداد علیه کردها متوسل به عملیات نظامی شود ، ما هم از حق خود برای حل مشکل اقلیم کردستان استفاده خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان(یکیتی) هشدار داد که اگر بغداد علیه کردها متوسل به عملیات نظامی شود ، ما هم از حق خود برای حل مشکل اقلیم کردستان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش کردپرس ، ملا بختیار در گفتگو با بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه بیان اینکه عقلانیتی که مسئولان تصمیم گیرنده در بغداد از آن برخوردارند ، عقلانیت خطرناکی برای روند دمکراسی در عراق است ؛ چراکه این مسئولان تاکنون این عقلانیت موروثی خود را تغییر نداده اند ، این سئوال را مطرح کرد که چرا این مسئولان در محاصره اقلیم کردستان شتاب می کنند و از گفتگو با کردها می پرهیزند؟
ملابختیار ضمن اشاره به اینکه ما اکنون در زمان جهانی شدن به سر می بریم ، اظهار امیدواری کرد که همگان با نرمش و حکمت برای حل مشکلات عمل کنند.
وی بابیان اینکه ما را مجبور به پیوستن به بغداد کرده اند ، اما با اینحال در کنار عراق بودیم و به قانون اساسی آن عمل کردیم ، اما این قانون اجرا نشده است ، هشدار داد که اگر بغداد علیه کردها متوسل به عملیات نظامی شود ، ما هم از حق خود برای حل مشکل اقلیم کردستان استفاده خواهیم کرد ، اما با اینحال مسئولیت سیاسی ما ایجاب می کند که راه حل های مسالمت آمیز را جستجو کنیم.
کد خبرنگار : 20103

کد خبر 45632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha