اتحادیه میهنی سرنوشت خلبان دخیل در بمباران شیمایی حلبچه را فاش کند

سرویس عراق واقلیم کردستان - به گفته یک وکیل اهل حلبچه خلبانی که در بمباران شیمیایی این شهر دست داشت ۱۳سال پیش توسط اتحادیه میهنی کردستان آزاد شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز، وکیلی از شهر حلبچه از اتحاد میهنی خواست که سرنوشت و علت آزادی این خلبان را که در بمباران شیمیایی حلبچه دست داشته و بعدها توسط این حزب آزاد شده است فاش کند.
«کارزان سلام » وکیلی از حلبچه اعلام کرد: امروز ۳۵سال از بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط نیروی هوایی عراق می‌گذرد، اما متاسفانه ما احساس می‌کنیم که از سوی اتحادیه میهنی کردستان به قربانیان این جنایت بی حرمتی می‌شود، چون در مقابل انظار عمومی خلبان متهم در بمباران شیمیایی، از سوی اتحادیه میهنی آزاد شده است.
وی توضیح داد که این مسئولیت تاریخی بر عهده اتحادیه میهنی کردستان باقی خواهد ماند، می‌بایست بجای عرض اندام و گفتن حرفهای تکراری با انتشار پیامی سرنوشت این خلبان را مشخص یا حداقل دلیل ازادی وی را بیان می کردند.
این را هم گفت: «براساس قانون باید تمام کسانی که در بمباران شیمیایی حلبچه دست داشته‌اند در دادگاهی عادلانه محاکمه شوند و به سزای عمل خود برسند، چرا باید کسی که این کار را انجام داده آزاد باشد!»

«طارق رمضان عزاوی» در زمان بمباران شیمیایی حلبچه یک فروند هواپیمای جنگی از نوع میراژ فرانسوی را هدایت می‌کرد.
این خلبان پس از سقوط رژیم بعث مدتی مترجم چندین خبرگزاری در کرکوک بود و پس از ان به نمایندگی از کشور انگلستان در این شهر کار ترجمه انجام می داد، سپس دستگیر شد و به آسایش سلیمانیه تحویل داده شد، اما در ماه آگوست سال ۲۰۰۸ توسط اتحادیه میهنی کردستان آزاد شد.

برخی خبرها حاکی از ان است که طارق رمضان پس از آزادی در سلیمانیه به اردن رفته و در آنجا خود را به انگلستان رسانده است.

کد خبر 44089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha