برگزاری 2500 برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: در سال 1401 بیش از دو هزار و 500 برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه های استان برگزار شده است.

به گزارش کرد پرس، محمد مخدومی در آخرین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان کردستان که با حضور روسای کتابخانه های عمومی شهرستان و کارشناسان ستادی در سنندج برگزار شد، گفت: این میزان فعالیت در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده است که این مهم با تلاش کتابداران و کارشناسان حاصل شده است.

وی افزود: جلسات مطالعاتی، نشست های کتابخوان، کارگاه های آموزشی، جلسات مشاوره، محافل ادبی، نشست های جمع خوانی کتاب، رونمایی از کتاب، مسابقات کتابخوانی مکتوب و مجازی، نقد کتاب، نشست های تخصصی کتابخوان، قصه گویی، برنامه های ویژه در بخش های کودک، جشنواره رضوی، جشنواره قصه گویی، طرح های هدهد سفید و «با هم بخوانیم» برخی از این برنامه ها بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به روند رو به رشد شاخص های کتابخوانی در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان، اظهار کرد: این روند مثبت باید در سال آینده نیز با تلاش کتابدران و کارشناسان کتابخانه های عمومی ادامه پیدا کند.

مخدومی بر لزوم اجرای برنامه های مصوب نهاد در کتابخانه های عمومی تاکید کرد و ادامه داد: این برنامه ها با عناوین متنوع برای اقشار مختلف مردم طراحی شده و در راستای ارتقای سرانه مطالعه در کشور است.

وی یادآور شد: خوشبختانه عملکرد و فعالیت های این نهاد در سطح کشور سبب شده است که هم اکنون به عنوان یکی از دستگاه های فرهنگی اثرگذار شناخته شود که در بسیاری از برنامه های فرهنگی نقش تعیین کننده ای دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان بیان کرد: امسال در استان کردستان برنامه های متعددی در حوزه های مختلف با محوریت کتاب برگزار شد که استقبال علاقمندان را به همراه داشت و افراد بسیاری را به سمت و سوی کتابخانه های عمومی جذب کرد.

مخدومی با بیان اینکه نهاد کتابخانه عمومی در حال حاضر یک وزنه ی قابل توجه در بخش فرهنگی کشور است، گفت: وظیفه ی کارشناسان ستادی و کتابداران در این راستا بسیار مهم و تاثیر گذار است و همه باید در اجرای مسئولیت های محوله به خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به فعالیت 53 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، اظهار کرد: هم اکنون نزدیک به 45 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند و امیدواریم با برنامه ریزی اساسی این تعداد در سال آینده افزایش خوبی پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی استان کردستان را 860 هزار جلد عنوان کرد و افزود: امسال نزدیک به 25 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا شده است و این امر نشان از توجه مردم به فرهنگ اهدای کتاب در کردستان دارد.

مخدومی زیربنای این نهاد فرهنگی در استان را نزدیک به 25 هزار متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: در سال 1402 با افتتاح کتابخانه های عمومی نایسر در سنندج و ابوذر در قروه این میزان افزایش خوبی پیدا می کند.

وی از رشد برگزاری برنامه های فرهنگی در سال جاری نسبت به سال 1400 در استان خبر داد و یادآور شد: کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی کشور داشته باشد.

کد خبر 44034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha