۵۰۰ هزار کردستانی مشمول طرح سلامت بخش هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طرح ملی سلامت بخش (رایگان شدن بستری بیماران) در کردستان آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان مشمول این طرح هستند.

به گزارش کرد پرس، فریدون عبدالملکی گفت: در این طرح که به صورت آزمایشی در استان های کردستان، خراسان جنوبی و بوشهر آغاز شده است ابتدا ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش این طرح قرار می گیرند و در سال آینده با اجرای طرح پزشک خانواده، به سایر بخش های جمعیت استان تعمیم داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت جدی از بخش سلامت جزو سیاست های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این طرح با هدف کمک به بیماران و در راستای کاهش هزینه های آنان صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در قالب این طرح، بیمارانی که ساکن روستا یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند در صورت مراجعه به مراکز درمانی، هزینه ای بابت بستری یا درمان پرداخت نمی کنند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح ایجاد شده است، ادامه داد: کسانی که از طریق درمانگاه به بیمارستان ارجاع داده می شوند، هیچ هزینه ای در بیمارستان پرداخت نخواهند کرد.

کد خبر 43990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha