با گفتگوی سوری و اتحاد مواضع به فجایع خونین سوریه پایان دهید

سرویس سوریه - مجالس حزب سوریه آینده و منطقه وستا با انتشار بیانیه‌ای از مردم سوریه و همه نیروهای میهنی دموکراتیک خواستند تا با گفتگوی سوری و اتحاد مواضع خود به فجایع خونین مردم سوریه پایان دهند

به گزارش کردپرس، مجالس حزب سوریه آینده و منطقه وستا از مردم سوریه و همه نیروهای میهنی دموکراتیک خواستند تا با آغاز گفتگوی سوری و اتحاد مواضع خود به فجایع خونین مردم سوریه پایان دهند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، همزمان با سیزدهمین سالگرد آغاز درگیری‌ در سوریه که از ۱۵ مارس ۲۰۱۱ آغاز شد و به دلیل مداخله نیروهای خارجی و‌ ایستادگی دولت سوریه در مقابل این مداخلات به یک درگیری طولانی مدت تبدیل شد، مجالس حزب آینده سوریه طبقه و نواحی وستا (که از ساکنان استان‌های حما و حمص هستند) بیانیه‌ای صادر کردند.

«احمد الخلف» رئیس حزب سوریه آینده، این بیانیه را با حضور نمایندگان مدیریت مدنی دموکراتیک طبقه، مجالس نظامی، بزرگان و جنبش‌های جوانان در مقابل ساختمان مجلس این حزب قرائت کرد.

در بیانیه قرائت شده «احمد الخلف» آمده است: « در نتیجه مداخله نیروهای خارجی در سوریه، حاکمیت سوریه نقض شده و سرزمین آن تصرف شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت دمشق مسئول بحران جاری سوریه، کشتار، ویرانی، آوارگی، تغییر بافت جمعیتی و تصرف شهرهای سوریه توسط ترکیه است. مسئول کشتار و زخمی کردن هزاران غیرنظامی و ایجاد شکاف در بافت اجتماعی سوریه است به این علت که دولت سوریه خواستار ایجاد تغییرات دموکراتیکی که امیدهای مردم برای آزادی، برابری و عدالت را برآورده کند، نبود. همچنین دولت سوریه درخواست برای آغاز گفتگوهای داخلی برای یافتن راه‌حل برای بحران سوریه را رد کرد و بر خشونت علیه مردم و راه حل نظامی تاکید کرد.»

همچنین در این بیانیه آمده است که گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی نیز مسئول تغییر خط جنبش‌ صلح‌طلب شکل گرفته در سوریه هستند و این نیروهای نظامی نمایندگی ترکیه در سوریه را بر عهده دارند و در نتیجه حضور این نیروها بحران سوریه عمیق تر شد.

در پایان این بیانیه از مردم سوریه و نیروهای میهنی دموکراتیک خواسته شده است تا گفتگوی عمومی سوری ایجاد کنند و به یکدیگر نزدیک‌ شوند تا مشکلات مردم سوریه پایان یابد و اهداف جنبش سوریه برای دستیابی به آزادی و برابری محقق شود.»

کد خبر 43983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha