پیشنهاد افزایش بودجه ۱۴۰۰ در شهرداری ارومیه رد شد

سرویس آذربایجان غربی- پیشنهاد شهرداری ارومیه مبنی بر افزایش بودجه سال ۱۴۰۰ امروز توسط اعضای شورای اسلامی این شهر رد شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا، پیشنهاد شهرداری ارومیه مبنی بر افزایش بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه امروز شورای اسلامی این شهر پس از بررسی‌های اعضا به رای گذاشته شد که با پنج رای موافق و ۶ رای مخالف رد و مقرر شد همان بودجه سال جاری برای سال آینده نیز تعریف شود.

طبق جلسه امروز شورای اسلامی شهر ارومیه، سرپرست شهرداری خواهان افزایش یک هزار میلیارد ریالی بودجه و رسیدن آن به ۱۶ هزار میلیارد ریال بود که با مخالفت اعضا رو به رو شد و مقرر شد که برنامه‌های جدید بودجه‌ای با میزان بودجه سال گذشته یعنی همان ۱۵ هزار میلیارد ریالی تعریف شود.

در این جلسه "رسول اصغرزاده" یکی از اعضای شورای اسلامی شهر که موافق افزایش بودجه بود، اظهار داشت: نباید از طرح افزایش بودجه شهرداری ارومیه نگرانی در بین اعضا ایجاد شود؛ طبق قانون شهرداری موظف است که بودجه را بنویسد تا به تایید شورا برسد و اگر اشکالی در این رابطه وجود داشته باشد، بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان اضافه شده نیز در نهایت یا از طریق اوراق قرضه یا وام بانکی می‌تواند تامین شود.

حجت الاسلام "محمد خلیل پور" دیگر عضو موافق افزایش بودجه نیز اظهار داشت: من با بودجه ۱۶ هزار میلیارد ریالی پیشنهادی در حالت کلی موافقم ولی باید درآمدهای واقعی برای آن تعریف شود.

وی با بیان اینکه شرایط سخت ایجاد شده جهت اخذ پروانه که از سوی سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی اعلام شده، درآمدهای شهرداری را کاهش خواهد داد، افزود: باید تدابیری نیز برای این اندیشیده شود؛ ولی بنده موافق افزایش بودجه پیشنهادی هستم.

از سویی نیز "حسین پناهی" عضو شورای اسلامی شهر ارومیه که به عنوان مخالف بودجه سخنرانی کرد، گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری فقط ۷۰ درصد بودجه محقق شده است و وقتی حتی در تحقق بودجه فعلی با مشکل مواجه هستیم نباید بودجه سال آینده افزایش یابد.

وی همچنین خواستار بررسی عملکرد واقعی شهرداری ارومیه در رابطه با بودجه سال جاری و سپس تصمیم گیری در رابطه با بودجه سال آینده شد.

"خالد حاتمی" دیگر عضو مخالف افزایش بودجه سال آینده نیز با بیان اینکه تنها برای پرداخت‌ حقوق کارکنان شهرداری، این مجموعه باید روزانه حدود ۲۰ میلیارد ریال درآمد داشته باشد، گفت: متاسفانه درآمد روز گذشته شهرداری حتی به چهار میلیارد ریال نیز نرسید؛ سوال بنده این است که در شرایط فعلی چگونه می‌توان به فکر افزایش بودجه بود؟

وی با بیان اینکه افزایش درآمدهای شهرداری به نفع مردم است ولی در سال آینده وضعیت تامین درآمد با توجه به شرایط جدید اخذ پروانه بسیار سخت خواهد بود، افزود: وقتی در تامین درآمد با مشکل مواجه هستیم نیازی به بازی با اعداد و ارقام نیست؛ آیا می‌خواهیم سر خودمان کلاه بگذاریم؟

"غلامرضا عدل دوست" سرپرست جدید شهرداری ارومیه نیز با بیان اینکه طی یک هفته گذشته، متوسط درآمد روزانه این شهرداری حدود ۱۳ میلیارد ریال بوده است، گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری ۷۰ درصد بودجه تحقق یافته و تا پایان سال این رقم افزایش خواهد یافت.

البته این اظهارات سرپرست شهرداری ارومیه در رابطه با تحقق درصد بالایی از بودجه در ماه‌های پایانی سال با واکنش منفی برخی از اعضا روبه رو شد.

کد خبر 4397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha