سایت پرنده‌نگری تالاب کانی‌برازان مهاباد به بخش خصوصی واگذار می‌شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری این اداره‌کل آمادگی دارد تا سایت پرنده‌نگری تالاب کانی برازان مهاباد را به بخش خصوصی واگذار کند.

به‌گزارش کردپرس، سعید شهند، با اعلام این مطلب اظهار کرد: همچنین این اداره‌کل آمادگی دارد غار سهولان مهاباد و باغ وحش ارومیه را هم به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی افزود: در سطح استان مناطق نمونه طبیعت‌گردی شناسایی شده است که این مناطق به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان معرفی می‌شود تا با همکاری دو مجموعه طرح سرمایه‌گذاری برای این مناطق تهیه شود.

او ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در حوزه گردشگری، طبیعت‌گردی بوده و در آذربایجان غربی طبیعت بکری وجود داشته که متاسفانه از این ظرفیت تاکنون به‌خوبی استفاده نشده است.

تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد، به عنوان یکی از تالاب های اقماری دریاچه ارومیه و نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی از تالاب های زیبا و مهم این استان به شمار می رود که با مساحت هزار و ۵۰ هکتار در جنوب دریاچه ارومیه و ۳۰ کیلومتری مهاباد واقع شده و به عنوان بیست و چهارمین تالاب کشور در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است و در نزد پرنده نگرها به بهشت پرندگان مشهور است.

این تالاب که از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران نیز معرفی شده است، به عنوان با ارزش ترین زیستگاه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور محسوب می شود

کد خبر 43951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha