جشن ملی «نوروزگاه» در کردستان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشن ملی «نوروزگاه» با شعار «نوروز؛ میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت» طی روزهای ۲۷ و ۲۹ اسفند در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی گفت: در راستای پاسداشت سنت های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی جشن ملی «نوروزگاه» در سنندج برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشن ملی «نوروزگاه» طی روزهای ۲۷ و ۲۹ اسفند در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج برگزار می شود، افزود: جزییات و محتوای این برنامه های شاد و مفرح به زودی اعلام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری این جشن با شعار «نوروز؛ میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و اظهار کرد: برپایی آیین جشن نوروزگاه افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران را در پی خواهد داشت.

دریایی با تأکید بر زنده نگه داشتن میراث کهن این مرز و بوم به ویژه در ایام نوروز، ادامه داد: با اجرای جشن ملی نوروزگاه ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح، موجب آشنایی بیشتر مردم سایر مناطق مختلف کشور با آداب و رسوم نوروزی استان خواهیم شد.

وی یادآور شد: جشن «نوروزگاه» با حضور گروه های هنری از استان های کردستان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و آیین های سنتی نوروزی این مناطق از جمله کوسه خوانی ۲۷ اسفند در سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری ۲۲ گولان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: مراسم جشن نوروزگاه با حضور گروه های هنری سلیمانیه عراق و برگزاری جشن های مختلف در روز ۲۹ اسفند در استادیوم ۲۲ گولان سنندج برگزار می شود.

کد خبر 43939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha