اهدای 11 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی کردستان

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به آمار بالای اهدای کتاب در سنندج، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 11 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا شده است.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شهروندان سنندجی نزدیک به 11 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا کرده اند که بسیار مایه مباهات است.

وی اظهار کرد: فرهنگ اهدای کتاب به منظور استفاده سایر شهروندان از این منابع امری پسندیده است و نشان از فرهنگ بالای مردم شهرستان در این زمینه دارد و باید به آن افتخار کرد.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه حمایت از نویسندگان و ناشران بومی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: این امر به شیوه های مختلف از جمله رونمایی از کتاب، برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب و همچنین خریداری کتاب به منظور توزیع در کتابخانه ها امکانپذیر است.

عسکری راه اندازی کتابخانه در شهر منفصل شهری نایسر را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: توسعه این مناطق و ارتقای سطح خدمات رسانی در تمامی سطوح به ویژه در حوزه فرهنگ امری ضروری است.

وی حمایت از کتابخانه های عمومی را زمینه ساز توسعه فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه برخی نهادها از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در اجرای وظایف و مسئولیت های خود در قبال کتابخانه خوب عمل کرده اند.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه راه اندازی بوستان کتاب در شهر سنندج ضروری است، بیان کرد: اقدامات اولیه برای ایجاد این بوستان در روبروی کتابخانه شهید مطهری سنندج انجام شده است و ان شاالله در سال آینده شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت مسئولان از این نهاد فرهنگی، گفت: کتابخانه ها دیگر مانند گذشته صرفا به امانت کتاب اکتفا نمی کنند و امروز نزدیک به 40 نوع خدمت در این مجموعه فرهنگی انجام می شود.

محمد مخدومی از کتابخانه های عمومی به عنوان پاتوق های فرهنگی، اجتماعی نام برد و افزود: ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم، افزایش زیربنای کتابخانه های عمومی و ارتقای سطح دسترسی عمومی به این نهاد فرهنگی از اولویت های مهم کتابخانه های عمومی است.

وی با بیان اینکه استان کردستان دارای 53 باب کتابخانه عمومی نهادی و 29 باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 45 هزار عضو فعال است، اظهار کرد: در این کتابخانه های نزدیک به یک میلیون نسخه کتاب با موضوعات متنوع در دسترس عموم قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج نیز در ادامه جلسه با اشاره به برگزاری یکصد و 91 برنامه مناسبتی در سال جاری، بیان کرد: همچنین در این مدت بیش از یکصد برنامه ویژه در بخش کودک برای کودکان اجرا شده است.

محمد بهرامی ادامه داد: برگزاری 35 جلسه مطالعاتی، 44 جلسه معرفی کتاب، 37 جلسه آموزشی و 13 نمایشگاه کتاب کتابخانه ای از جمله برنامه هایی است که در سال جاری در کتابخانه های عمومی سنندج اجرا شده است.

وی با اشاره به خریداری 700 نسخه کتاب از نویسندگان بومی سنندج در سال جاری، یاأور شد: از ابتدای سال جاری 11 هزار نسخه کتاب توسط مردم فرهنگ دوست سنندج به کتابخانه های عمومی اهدا شده که بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سنندج از خدمت رسانی به علاقمندان در روزهای تعطیل رسمی در ایام نوروز خبر داد و گفت: کتابخانه مرکزی در یک شیفت و همچنین کتابخانه فردوسی سنندج در دو شیفت در ایام نوروز به علاقمندان خدمات ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان سنندج دارای 14 باب کتابخانه عمومی نهادی و 8 باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 11 هزار عضو فعال است.

گفتنی است در پایان جلسه با اعطای لوح از تلاش های اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 43894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha