اربیل مسبب تأخیر در  تصویب لایحه  بودجه عمومی 2023  دولت فدرال نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق ،گفت: دولت  اقلیم کردستان مسبب تأخیر در  تصویب لایحه  بودجه عمومی 2023  دولت فدرال نیست.

به گزارش کردپرس ، شریف سلیمان در گفتگو با خبرگزاری «شفق نیوز»با بیان اینکه مسائل فنی و اداری به تاخیر ارسال لایحه بودجه سال جاری عراق به مجلس نمایندگان و تصویب آن انجامیده است ، افزود: دولت اقلیم کردستان مسبب این تاخیر نیست، بلکه تداوم اختلافات و مشکلات بین بغداد- اربیل علت اصلی این تاخیر است.

شریف سلیمان ضمن اشاره به اینکه تفاهم زیادی بین دولت های مرکزی و اقلیم کردستان برای حل اختلافات وجود دارد و فضایی مثبت بین آنها حاکم است ، افزود: طرفین بر لزوم حل مسائل فنی از جمله قانون نفت و گاز و سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی سال جاری عراق تاکید دارند.

وی همچنین با بیان اینکه رایزنی ها و گفتگوهای زیادی بین بغداد – اربیل جریان دارد و اوضاع بین طرفین خوب است و آنچه باقی می ماند بیان آخرین دیدگاهها و مسائل تاکتیکی و تاکید بر مسائل فنی بین دو طرف است، از دیدار هیئتی از دولت اقلیم کردستان برای بررسی مسائل مشترک بین بغداد- اربیل و حل مشکلات و برداشتن موانع در آینده نزدیک از بغداد ، خبرداد.

کد خبر 43869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha