برترین های دومین جشنواره رسانه و گاز در کردستان شناخته شدند/کسب 2 رتبه توسط خبرنگاران کرد پرس

دومین دوره جشنواره رسانه و گاز استان کردستان با معرفی نفرات برتر و آثار برگزیده با حضور معاون استاندار، فرماندار، رئیس حوزه هنری، مدیرعامل شرکت گاز و خبرنگاران و روزنامه نگاران کردستانی برگزار شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرعامل شرکت گاز کردستان در این مراسم گفت: ۳٨٦ اثر به دومین جشنوارە گاز و رسانه استان کردستان ارسال و پس از داوری و ارزیابی ۱۹۳ اثر به بخش نهایی جشنوارە راە یافته است.

احمد فعله گری اظهار کرد: امیدواریم در سال های آیندە این جشنوارە به صورت منطقه ای و با بهره گیری از پتانسیل های خوب استان به صورت کشوری این جشنوارە برگزار شود.

وی با بیان اینکه این جشنوارە در شش بخش و پنج محور ارائه شدە است، افزود: مأموریت ما گازرسانی مستمر و ایمن است و از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در بحث گازرسانی هیچ نقطه ای از کشور را با دیگری متمایز نمی داند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشارە به گازرسانی به همه مناطق دور افتادە و صعب العبور استان کردستان، ادامه داد: یکی از چالش های موجود در کشور تامین انرژی گاز است و یکی از محرکه های اقتصادی و توسعه کشور است و هرگونه مصرف بی رویه در مصرف انرژی به هیچ وجه جایز نیست.

فعله گری یادآور شد: هر چند که کشور ما دومین ذخایر نفت جهان و سومین تولید کنندە و همچنین چهارمین مصرف کنندە هم هست، اما باید توجه کرد که این انرژی نیز سهم آیندگان است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا بود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این رویداد فرهنگ سازی و ارتقا فرهنگ در حوزە فرهنگ ایمنی و استفادە بهینه است، بیان کرد: یکی از اهداف این جشنوارە فرهنگ سازی و ارتقا فرهنگی و نهادینه سازی مصرف بهینه گاز بودە و آنچه که در این جشنوارە بر آن تاکید شدە استفادە بهینه از گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشارە به اینکه بیش از ٨۰ درصد از مصرف گاز در بخش خانگی است، گفت: بازدید و پایش ادارات دولتی و بخش های خصوصی یکی از اقدامات شرکت گاز است که در استان کردستان به خوبی اجرا و تاکنون ٥۱۷ مورد بازدید در استان انجام شدە است.

فعله گری افزود: ورود گاز به هر منطقه ای ابعاد خاصی برای آن منطقه ایجاد می کند و دسترسی آسان و راحت به گاز در توسعه صنعتی و اقتصادی آن منطقه اثرگذار است.

رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف گاز نقش مهمی دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان نیز در این جشنواره بر نقش مؤثر فرهنگ سازی بر مدیریت انرژی گاز تاکید کرد و اظهار کرد: یکی از وظایف مسئولین ارتباط مستمر و مداوم آن ها با خبرنگاران و شفاف سازی است.

عبدالله رشیدپور ادامه داد: رسانه ها نه تنها در بحث گازرسانی و آبرسانی بلکه در بحث فرهنگ سازی و ارائه راهکار درست زندگی کردن به جامعه هم مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه امروزە استان کردستان جزو استان هایی در کشور است که پایان گازرسانی به شهرها و روستاها را جشن می گیرد، یادآور شد: رسانه ها در بحث گازرسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه بسیار اثرگذار هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان بیان کرد: ما باید از این نعمت خدادادی برای آیندگان حفاظت و این حفاظت در گرو فرهنگ سازی و مصرف بهینه است.

گفتنی است در پایان این جشنواره از آثار برگزیده دومین جشنواره گاز و رسانه استان کردستان تجلیل به عمل آمد که رتبه دوم بخش گزارش به سروش حبیبی راد و رتبه سوم بخش عکس به هژیر الله مرادی از خبرنگاران خبرگزاری کرد پرس رسید.

کد خبر 43853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha