اعزام ۸۳ هزار و ۵۰۰ ایرانی امسال به حج

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: امسال ۸۳ هزار و ۵۰۰ زائر از ایران عازم خانه خدا هستند که هزار و ۳۰۵ نفر سهم کردستان است که با تکمیل این کاروان در صورت دارا بودن ظرفیت یک کاروان دیگر اضافه خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام هادی اکبری در نشست با روحانیون و خادمان فرهنگی حاضر در دوره بازآموزی حج در سنندج، گفت: ثبت نام حجاج بر اساس تاریخ فیش است و به عنوان حق الناس بر گردن ماست تا افرادی که به تاریخ اعزام نزدیک هستند، ثبت نام شوند.

وی با اشاره به توافق نامه سه جانبه بین ایران، چین و عربستان مبنی بر از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان تا ۲ ماه آینده و بازگشایی سفارتخانه ۲ کشور، افزود: این توافق نویدبخش برقراری حج عمره از سال آینده است که سالانه ۸۵۰ هزار عمره گذار از ایران عازم حج می شدند که حدود ۲۰۰ هزار نفر از اهل سنت بودند و خادمان فرهنگی باید آماده شوند تا این مسوولیت را بهترین نحو انجام دهند.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه برای جذب نیروی جدید در این زمینه برنامه هایی داریم، اظهار کرد: مسئولیت جذب و گزینش این نیروها بر عهده مدارس حج است و خادمان فرهنگی باید تربیت و آموزش روحانیون جوان و با انگیزه را برعهده بگیرند.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: بصیرت روحانیون اهل سنت و پایمردی و ایستادگی، پشت نکردن به خون شهدا و آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب عزت دنیا و آخرت را برای شما رقم زد.

وی یادآور شد: مشکلات معیشتی و اقتصادی، عملکرد بد برخی مسئولان و گرفتاری جوانان وجود دارد و کسی منکر آن نیست.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد: همه ویژگی ها و خصلت ها و خوبی های حج که یک طرف و ویژگی وحدت امت اسلامی و نشان دادن عظمت آن در طرف دیگر است گه بزرگترین ویژگی این فریضه الهی به شمار می رود.

حجت الاسلام اکبری گفت: گاهی وحدت به حاشیه می رود و مسایل جزیی جایگزین آن می شود در حالیکه وحدت در کلام بزرگان انقلاب به معنای دست کشیدن از اعتقادات نیست، بلکه بحث تمرکز بر اشتراکات و دشمن مشترک است و حج به عنوان کنگره بزرگ مسلمانان مهمترین وحدت حج است.

کد خبر 43796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha