کردستان مهیای میزبانی از مسافران نوروزی

دستگاه های اجرایی استان کردستان از آمادگی همه جانبه استان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر دادند.

به گزارش کرد پرس، استاندار کردستان با تأکید بر آمادگی صد درصدی دستگاه های اجرایی استان در ایام عید، گفت: لازم است که همه دستگاه های اجرایی تمام توان خود را برای برقراری آسایش و رفاه مسافران در استان به کار گیرند.

اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد خدمات سفر استان کردستان، اظهار کرد: کردستان استان گردشگر پذیری است و باید کوشید که ظرفیت های استان را مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی کرد.

وی افزود: کردستان رتبه دوم کاهش تلفات جاده ای را در کشور داشته و امید است که امنیت مسافران در ایام نوروز با هماهنگی راهداری و راهور هم بیش از پیش تامین شود.

استاندار کردستان بر اطلاع رسانی مسافران توسط رسانه ملی در ایام عید، ادامه داد: اطلاع رسانی در حوزه استقرار گشت های جاده ای برای مسافران ضروری است.

زارعی کوشا با بیان اینکه در بحث تنظیم بازار نیز، انتظار می رود که نظارت ها باید به صورت میدانی باشد و قیمت ها کنترل شود، یادآور شد: تقویت اورژانس ها و تامین پزشک در مراکز درمانی شهرستان ها به ویژه در روزهای تعطیل امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

استقرار کمپین ۳۰۶۰ در کردستان

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان از استقرار کمپین ۳۰۶۰ در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر ها اتفاق می افتد، این کمپین با کمک سایر دستگاه های متولی، در نقاط شناسایی شده در استان تشکیل شده است.

فرزاد حسنی گفت: با توجه به بارش هایی که امسال در سطح استان داشتیم، چاله هایی بر اثر استفاده از نمک برای برفروبی در سطح جاده ها ایجاد شده، که با استفاده از آسفالت پر می شوند.

استقرار ۱۵ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در ادامه با اعلام اینکه هلال احمر آماده ارائه خدمات سفر در استان است، اظهار کرد: علاوه بر ۱۰ پایگاه ثابت امداد و نجات هلال احمر در استان درخواست استقرار ۵ پایگاه دیگر برای ایام عید با هدف ارائه خدمات بهتر در استان شده است.

پیام جلالی افزود: در حوزه جوانان نیز با هدف تلاش برای کاهش تصادفات و آشنایی مسافران با اماکن گردشگری اکیپ هایی در ورودی شهر ها مستقر می شوند.

هیچ گونه کمبودی برای توزیع کالاهای اساسی در کردستان وجود ندارد

معاون سازمان صمت استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در توزیع کالاهای اساسی در سطح استان وجود ندارد، ادامه داد: نمایشگاه بهاره و هماهنگی با اصناف برای حراج آخر فصل از جمله اقدامات این سازمان برای برقراری تعادل در سطح بازار در ایام عید است.

۱۶۰ پایگاه پیش بیمارستانی در کردستان مستقر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: امسال ۶۴ پایگاه پیش بیمارستانی و ۱۶۰ دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات پیش بیمارستانی در سطح ۱۶بیمارستان استان است.

فریدون عبدالملکی یادآور شد: ایستگاه سلامت در ورودی شهرها برای راهنمای مسافران جهت رعایت نکات بهداشتی و آشنایی با اماکن درمانی ایجاد می شود.

۹۹ مدرسه در کردستان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه این جلسه از تشکیل ستاد سفر نوروزی و آمادگی ستاد اسکان آموزش و پرورش در استان خبر داد و اظهار کرد: حدود ۹۹ مدرسه با امکانات فرش و تلویزیون و حمام و غیره در استان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

هاشم ناظمی جلال از استقرار ۴۳۰ تخت در مراکز رفاهی استان خبر داد و افزود: ظرفیت جمعیت پذیر استاندار طول یک شب بیش از سه هزار نفر است.

عرضه گوشت و مرغ در کردستان

رئیس جهاد کشاورزی نیز در این جلسه بیان کرد: در هفته اخیر بازار گوشت قرمز و مرغ از ثبات بیشتری در استان برخوردار بوده است.

پیمان اسکندری از انبار ۵۰۰۰ تن مرغ در استان خبرداد و ادامه داد: برای تامین مرغ در ایام عید و ماه مبارک رمضان مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر مرغ با قیمت مصوب ۶۱ هزار تومان در استان کردستان عرضه می شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه گوشت قرمز نیز نگرانی برای تامین در استان وجود ندارد، یادآور شد: گوشت اکنون با قیمت ۳۴۰ هزار تومان در کردستان عرضه می شود.

حیاط ادارات و مدارس به عنوان پارکینگ در سنندج مورد استفاده قرار می گیرد

شهردار سنندج نیز با بیان اینکه معابر شهری سنندج در شب، تاریک است و مردم از این امر نگران هستند که باید در اولویت کار اداره برق قرار گیرد، بیان کرد: بهتر است که نیروهای نظامی و راهور در سطح استان در ایام عید افزایش یابد.

سیدانور رشیدی از پیش بینی افزایش مسافر در استان خبرداد و گفت: افزایش پارکینگ در سطح شهر سنندج در ایام عید ضروری است و در این راستا پیشنهاد می شود که حیاط مدارس و ادارات واجد شرایط به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

هیچ گونه نگرانی برای تأمین سوخت ایام نوروز در کردستان نداریم

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان در ادامه از آغاز طرح پایش، کنترل و نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت به صورت شبانه روزی در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با عنوان گشت نوروزی به صورت شبانه روزی اجرا و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

جهانبخش نوکانی افزود: ۱۰۰ دستگاه نفتکش و ۹۰ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان عملیات خدمت رسانی به مردم را انجام می دهند.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز ادامه داد: امسال نیز هیچ گونه مشکل و نگرانی برای تأمین سوخت ایام نوروز در جایگاه های عرضه سوخت در استان کردستان نداریم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان داشتن کارت هوشمند سوخت را ضروری دانست و یادآور شد: رانندگان در هنگام سوختگیری در جایگاه های عرضه سوخت از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

کد خبر 43794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha