پیروزی اپوزیسیون ترکیه در انتخابات با حمایت کردها قطعی است

سرویس جهان- جنگیز چاندار، تحلیلگر کهنه کار مسائل ترکیه و کردها تاکید کرد پیروزی اپوزیسیون ترکیه بر رجب طیب اردوغان در صورت کسب حمایت کردها مسجل و قطعی است.

به گزارش کردپرس، جنگیز چاندار، تحلیلگر ارشد مسائل ترکیه و کردها درباره نتیجه انتخابات ماه می ترکیه و رقابت میان کمال قلیچداراوغلو، نامزد مشترک اپوزیسیون منهای کردها و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه گفت این انتخابات قطعا با پیروزی اپوزیسیون همراه خواهد بود.

او در مصاحبه با وبسایت خبری-تحلیلی آمریکایی المانیتور تاکید کرد اگر اپوزیسیون بتواند حمایت کردها را کسب کند پیروزی غیرقابل تصوری کسب خواهد کرد.

البته این سیاستمدار تاکید کرد که ممکن است اردوغان برای به دست آوردن رای کردها دست به آزادی عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک بزند و یا برای جذب رای بیشتری از میان ناسیونالیست های افراطی ترکیه، بار دیگر به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه حمله کند.

چاندار کردهای ترکیه را واقع گرایانه ترین عنصر سیاست در ترکیه دانست که در مناسبات سیاسی این کشور انعطاف خوبی نشان می دهند.

او نقش کردها در انتخابات ترکیه را بسیار تعیین کننده توصیف کرد. او از جمله خصوصیت طیف سیاسی کرد ترکیه موسوم به حزب دموکراتیک خلقها را عدم توجه آن به کسب پست و مقام دانست و گفت کردها بیشتر به دنبال بهتر کردن و ارتقا ارزش های عمومی مانند دموکراسی و رعایت حقوق اقلیت ها در این کشور هستند.

این سیاستمدار کارکشته ترکیه تاکید کرد یکی از دلایل شکست به گفته او قطعی اردوغان در انتخابات 14 ماه می 2023 عیان شدن ناکارآمدی و فساد دولت او در جریان زلزله بزرگ ماه گذشته خواهد بود.

کد خبر 43793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha