مخالفت کنگره با خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- کنگره آمریکا با 321 رای مخالف به طرح مت گاتس، نماینده جمهوریخواه برای خروج اضطراری نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، تلاش او برای وادار کردن جو بایدن برای خروج 900 نیروی نظامی از سوریه، ظرف 180 روز را ناکام گذاشت.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی دیگر از طرح های نمایندگان مخالف حضور نیروهای آمریکا در سوریه برای خروج این نیروها، با رای منفی اکثر نمایندگان شکست خورد.

لایحه مت گاتس، نماینده جمهوریخواه برای وادار کردن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خروج 900 نیروی آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و جنوب شرق این کشور شب گذشته به رای گذاشته شد اما 321 نماینده کنگره به آن رای منفی داند. 103 نماینده کنگره طرح خروج نیروهای آمریکا از سوریه را پسندیدند.

مایکل مک کال، رئیس کمته روابط خارجی کنگره با اشاره به این که نیروهای آمریکا و نیروهای کرد سوریه در سال گذشته 466 جنگجوی داعش را از پای در آورده و 205 تن را دستگیر کرده اند، استدلال کرد که اگر آمریکا نیروهای خود را از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خارج کند زمینه برای ظهور قدرتمند داعش فراهم می شود.

طرح خروج نیروهای آمریکا از سوریه پس از زخمی شدن 4 سرباز آمریکایی در جریان عملیات هلی برن مشترک نیروهای آمریکایی و نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردهای سوریه مطرح شده که در آن یکی از رهبران داعش از پای در آمد.

در روزهای اخیر برخی مقامات آمریکایی از جمله ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و فرماندهان ائتلاف مبارزه با داعش بر ادامه حضور نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تاکید کرده اند. آنها ادعا کرده اند این حضور فقط برای انجام عملیات های مشترک با نیروهای کرد سوریه برای شکست دادن دائمی داعش است.

کد خبر 43733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha