زلزله فرصتی بود تا مردم به حقیقت دولت‌هایی که فقط به خودشان خدمت می‌کنند  پی ببرند

سرویس سوریه - «حسن محمد علی» عضو هیئت اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) ضمن ارزیابی موضع دولت ترکیه و نحوه استفاده آن از فاجعه زلزله، گفت که زلزله فرصتی بود تا مردم به حقیقت دولت‌هایی که فقط به خودشان خدمت می‌کنند، پی ببرند.

به گزارش کردپرس، «حسن محمد علی» عضو هیئت اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) موضع دولت ترکیه و نحوه استفاده آن از فاجعه زلزله را ارزیابی کرد و بیان کرد که زلزله فرصتی بود تا مردم حقیقت دولت‌هایی را که فقط به خودشان خدمت می‌کنند دریابند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «حسن محمد علی» در این خصوص ابراز داشت که دولت ترکیه با وجود وقوع زلزله، حملات خود را علیه مناطق شمال و شرق سوریه متوقف نکرد و به جای کمک به قربانیان، با هواپیماهای بدون سرنشین خود منطقه را هدف قرار داد و قربانیان زلزله را مجبور به مهاجرت از مناطق خود کرد.

حسن علی زلزله رخ‌داده را یک فاجعه انسانی و یک شکست توصیف کرد و افزود: «در ترکیه هیچ برنامه‌ای برای کمک به ساکنان مناطق زلزله زده وجود نداشت. دولت برای چنین زلزله‌ای آماده نبود به دلیل این که بیشترین اهمیت را به جنگ و حوزه نظامی می‌دهد.»

حسن علی خاطرنشان کرد: «ترکیه تمام منابع مالی خود را در خدمت جنگ و قتل‌عام مردم و جنبش آزادی کردستان قرار داده است.»

همچنین علی گفت: «بسیاری از کشورها به ترکیه کمک ارائه کردند اما این کمک‌ها به قربانیان زلزله نرسید.»

وی افزود: «فاجعه زلزله برای همه مردم منطقه اتفاق افتاد اما ترکیه تبعیض زیادی بین ساکنان منطقه قائل شد و کمکی به ساکنان جندرس در حومه عفرین نرسید و ترکیه از کمک‌های ارسالی به این منطقه جهت خدمت به خود استفاده کرد».

حسن علی درباره مواضع ترکیه و حملاتش به شمال و شرق سوریه با وجود وقوع زلزله گفت: «ترکیه با وجود زلزله دست از حملات خود برنداشت. این مسئله نشان می‌دهد که برای دولت ترکیه مهم نیست مردم در زیر آوار بمانند. زیرا هدف واحد دولت ترکیه، کشتن مردم کرد و دیگر مردم ساکن در این مناطق است و اینکه برنامه‌های تهاجم خود را در خاورمیانه، به‌ویژه در سوریه و عراق گسترش دهد».

علی با اشاره به اینکه زلزله حقیقت دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) را آشکار کرد، ادامه داد: «این حکومت می‌گوید خدمات زیادی را به مردم ارائه کرده است اما ما تصاویر زیادی دیده‌ایم که وضعیت اسفبار مردم و این را که آنها چادر ندارند آشکار می‌کند.»

کد خبر 43732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha