اعلام جرم علیه سویلو، استاندار و رئیس پلیس بورسا به دلیل تحریک به نژادپرستی

سرویس ترکیه - حزب رهایی خلق علیه سلیمان سویلو وزیر کشور، و محمت قصاب اوغلو وزیر ورزش، همچنین رئیس پلیس و استاندار بورسا اعلام جرم کرد. 

به گزارش کردپرس، حزب رهایی خلق (HKP) علیه سلیمان سویلو وزیر کشور، محمت قصاب اوغلو وزیر ورزش و جوانان، یعقوب جان پلات استاندار بورسا، و تاج الدین اصلان رئیس پلیس بورسا، به اتهام ایجاد دشمنی بین کرد و ترک اعلام جرم کرد.

چند روز پیش در تاریخ 5 مارس در بازی بین بورسا اسپور و آمد اسپور طرفداران نژادپرست بورسا اسپور شعارهای نژادپرستانه علیه کُردها سر دادند و تصاویری از محمود ییلدیریم (یشیل) فردی که در کشتار بسیاری از شهروندان کرد در سال های دهه 90 نقش داشت، نمایش دادند. آنها در طول بازی با پرتاب سنگ، ترقه، شیشه و بطری به سوی بازیکنان آمد اسپور همچنین ضرب و شتم طرفداران و بازیکنان این تیم، صحنه های خشونت آمیزی خلق کردند.

به نوشته جمهوریت، وکلای HKP امروز با مراجعه به دادگستری بورسا، با ارائه شکایت قضائی علیه سویلو، قصاب اوغلو، جان پلات و اصلان، علیه آنها اعلام جرم کردند.

در دادخواست ارائه شده از این 4 نفر به اتهاماتی از جمله تحریک و نفرت افکنی میان مردم، تمجید از جنایت، سوء استفاده از مقام، تهید و صدمه عمدی شکایت شده است.

پینار آکبینا عضو شورای مرکزی و تصمیم گیری HKP در سخنانی ضمن اعلام این خبر از حادثه رخ داده در زمین فوتبال، به عنوان «برنامه ای برای ایجاد دشمنی بین مردم و راه انداختن حمام خون در کشور با ایجاد تبعیض بین کرد و ترک، سنی و علوی» یاد کرد.

کد خبر 43700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha