با وجود آسیب‌‌های  زلزله به استقبال هشت مارس می‌رویم

سرویس سوریه - فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (YPJ) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به زنان، مادران و کودکان آسیب‌دیده از زلزله اخیر اعلام کرد که با درد و اندوه ناشی از زلزله به استقبال هشت مارس می‌روند.

بە گزارش کردپرس، فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (YPJ) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به زنان، مادران و کودکان که بیشترین آسیب‌ را از زلزله اخیر در ترکیه و سوریه دیده‌اند اعلام کرد که با درد و اندوه پس از زلزله به استقبال هشتم مارس روز جهانی زن می‌روند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، بیانیەی YPJ بە شرح زیر است:

«به عنوان YPJ ما بار دیگر از آمدن هشت مارس به عنوان روز جهانی زنان کارگر در دهمین سالگرد تاسیس خود استقبال می‌کنیم. ما همیشه این ادعا را داشته‌ایم که مدافع حقوق زنان و آزادی زنان هستیم. در هشت مارس بار دیگر تعهد خود به زنان را تجدید می کنیم، به عنوان مدافعان زن و سازندگان زندگی آزاد به مسئولیت خود در قبال زنان و جامعه عمل خواهیم کرد.»

در ادامه بیانیه YPJ آمدە است: «زلزلە‌ای که در کردستان ترکیه، سوریه و بقیه مناطق ترکیه رخ داد، رنج‌های زیادی را به همراه داشت. مادران، زنان و کودکان بیشترین آسیب را از زلزله متحمل شدند. امسال استقبال از هشت مارس با درد فراوان برگزار شد. زلزله هزاران قربانی، مجروح و یتیم به جای گذاشت. بار دیگر مشخص شد که سیاست‌های نظام‌ها که تنها بر اساس منافع خودشان است علت اصلی این همه رنج است. امسال روز زن را تبدیل به روزهای تاریک، درد و حسرت کردند. این مسئله نشان می‌دهد که سیستم موجود نمی‌تواند از مردم محافظت کند.»

در پایان این بیانیه YPJ ضمن تبریک ۸ مارس اظهار داشت: «ما به عنوان YPJ در ۸ مارس با درک درد قربانیان زلزله زندگی می‌کنیم و مواضع ما برای آنها این خواهد بود که ما مدافع عدالت اجتماعی، سیاست دموکراتیک و آرمان آزادی و مراقب ارزش‌های جامعه خواهیم بود.»

کد خبر 43678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha