پیگیری انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استان های ایلام و واسط در زمینه دیپلماسی مهارتی

سرویس ایلام - هیات آموزش و پرورش استان ایلام در سفر دو روزه به كشور عراق، اجرای تفاهم نامه همكاری بين دو استان ايلام و واسط عراق را در راستای دیپلماسی مهارتی پيگيری كردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، این هیات که متشکل از مدیرکل آموزش و پرورش، معاونین، مشاور اجرایی و روسای ادارات داخلی بود، در سفر دو روزه خود به استان واسط عراق برنامه‌های مختلفی را پیگیری کردند.

این سفر به منظور اجرایی شدن دستورالعمل دیپلماسی مهارتی و با هدف بررسی زمینه های همکاری مشترک، تبادلات فنی و آموزشی، ساخت هنرستان های مرزی و توسعه تعاملات آموزشی و فرهنگی و... صورت گرفت.

شرکت در مراسم گرامیداشت روز معلم در استان واسط عراق همراه با مسئولان ارشد این استان همجوار با ایلام، بازدید از هنرستان‌ فنی "فارس" شهر کوت استان واسط و حضور در کلاس و کارگاه های درس دانش آموزان، نشست مشترک با مدیرکل و مسئولان ارشد آموزش و پرورش استان واسط، پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری دو‌جانبه در زمینه دیپلماسی مهارتی و... از جمله برنامه‌های این سفر بود.

گفتنی است، که هیات اعزامی آموزش و پرورش استان ایلام ضمن دعوت از مسئولان آموزش و پرورش استان واسط برای حضور در ایلام و مشاهده ظرفیت های آموزشی و پرورشی اين استان، آمادگی دستگاه تعلیم و تربیت را برای میزبانی از دانش آموزان عراقی و در اختیار گذاشتن تجربیات اعلام کرد.

کد خبر 43573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha