برگزاری رویداد بین‌المللی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان در ایلام با حضور هیئت عراقی

سرویس ایلام - با حضور هیئت عراقی اولین رویداد بین‌المللی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، اولین رویداد بین‌المللی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، تجار، مسئولان کشاورزی عراق از استان‌های واسط، کربلا، بابِل، بغداد و دیوانیه در دانشگاه ایلام برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این آیین با اشاره به اهمیت شعار سال و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: توسعه این بخش در حوزه کشاورزی منجر به افزایش بهره‌وری تولید خواهد شد.

وی، دستیابی به امنیت غذایی، کسب درآمد و استقلال اقتصادی را از عمده ‌ترین ضرورت‌های توجه به بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: رفع مشکلات شرکت های دانش‌بنیان می تواند زمینه ورود فناوری های جدید را در بخش کشاورزی فراهم کند و برگزاری این رویداد نقش مهمی را در این خصوص ایفا می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تلاش مجموعه مدیریت ارشد استان تاکنون ۶ دیدار دیپلماتیک با استانداران چند استان کشور عراق انجام گرفته و در قالب این دیدارها در راستای افزایش مراودات اقتصادی به خصوص در حوزه کشاورزی تلاش شده است.

به گزارش کردپرس، در حاشیه این برنامه نمایشگاه های دانش‌بنیان و واحدهای فناور نیز در اولین رویداد بین‌المللی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان در محل دانشگاه ایلام افتتاح شد.

این نمایشگاه به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام و با همکاری پارک علم‌ و فناوری و دانشگاه ایلام به مدت دو روز در دانشگاه ایلام برپا شده است.

کد خبر 43570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha