تداوم حملات ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه در سکوت جامعه بین‌المللی

سرویس سوریه - «محسن عبدالله» کارشناس مسائل کردها و ترکیه اعلام کرد که قدرت های بین‌المللی به خاطر منافع خود،حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه را نادیده می‌گیرند.

به گزارش کردپرس، «محسن عبدالله» کارشناس تحلیلگر مسائل کردها و ترکیه، ضمن بیان اینکه حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه با وجود وقوع زلزله ویرانگر اخیر همچنان ادامه دارد، اعلام کرد که قدرت های بین‌المللی به خاطر منافع خود، حملات دولت ترکیه به این مناطق را نادیده می‌گیرند.

به نوشته آژانس خبری فرات، «محسن عبدالله» با بیان اینکه زلزله اخیر در کردستان ترکیه تاثیر زیادی بر مردم شمال و شرق سوریه گذاشت، اظهار داشت: «پس از ارسال کمک‌های بشردوستانه بعضی از دولت‌ها، شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه این کمک‌ها را تصرف کردند.»

عبدالله اینگونه ادامه داد: «ما به این باور رسیده‌ایم که دولت ترکیه سیاست خصمانه خود با کردها را متوقف نخواهد کرد. در اعلامیه‌های دولت ترکیه مشخص است که دولت ترکیه دشمن مردم کرد است.»

محسن عبدالله در ادامه با بیان اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و حزب کارگران کردستان (PKK) فعالیت‌های نظامی خود را بە علت وقوع زلزله متوقف کردند، افزود: «دولت ترکیه کمک‌های ارسالی از سوی مدیریت خودگردان را به دلیل ذهنیت بدبینانه خود نمی‌پذیرد. با نزدیک شدن به انتخابات، دولت ترکیه برای کسب آرای بیشتر حملات خود را به شمال و شرق سوریه افزایش می‌دهد. دولت ترکیه برای ادامه حاکمیت خود با وجود فاجعه انسانی به مناطق شمال و شرق سوریه و مردم منطقه حمله می‌کند.»

عبدالله در پایان سخنان خود به سکوت بین‌المللی در خصوص این مسئله پرداخت و گفت: «با وجود اینکه هر روز به مناطق شمال و شرق سوریه حمله می‌شود، دولت‌های جهان در برابر اقدامات دولت ترکیه سکوت کرده‌اند. آن دولت‌ها به دلیل منافع خود با دولت ترکیه این حملات را نادیده می‌گیرند و سکوت اختیار می‌کنند.»

کد خبر 43562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha