مهاجرت بیش از 3 میلیون رأی دهنده از سرزمین های زلزله زده

سرویس ترکیه - سه و نیم میلیون شهروند دارای حق رأی در مناطق زلزله زده مجبور به مهاجرت از شهرهایشان شده اند.

به گزارش کردپرس، در مطالعات مربوط به انتخابات، مشخص شد که 3 و نیم میلیون شهروندی که می توانند به عنوان رأی دهنده در انتخابات شرکت کنند پس از زمین لرزه های پی در پی ترکیه، به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند.

حزب عدالت و توسعه (AKP) و شریک انتخاباتی اش حزب حرکت ملی (MHP) برای آمادگی برای انتخابات پیش رو یک کمیسیون انتخاباتی مشترک تشکیل دادند. این کمیسیون روز گذشته اولین جلسه خود را برگزار کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از تحقیقات محلی در 10 استان زلزله زده شمار رای دهندگان ثبت نام شده در این استان ها 8 میلیون و 144 هزار و 33 نفر و شمار صندوق ها 27 هزار و 688 اعلام شد. . بر اساس این بررسی ها 3.5 میلیون نفر از رای دهندگان این 10 استان به استان های دیگر ترکیه مهاجرت کرده اند. بیشترین شمار مهاجرت در بین این 10 استان مربوط به ختای و آدی یامان است.

در حالی که تنها یک سوم از رای دهندگان پس از زلزله در ختای باقی مانده اند و حدود نیمی از رای دهندگان آدی یامان این استان را ترک کرده اند، گفته شده است که این رای دهندگان در استان ها، بخش ها و روستاهای سراسر ترکیه پراکنده شده اند. .

در این نشست همچنین تصمیماتی مبنی بر «صدور سریع کارت موقت برای افراد فاقد شناسنامه، به علاوه شماره گذاری شهرها و اردوگاه های چادری، ثبت خوابگاه ها و هتل ها به عنوان آدرس دوم و ثبت نام مهاجران به شهرهای دیگر» اتخاذ شد.

لازم به ذکر است که در ترکیه هر فردی اجبارا باید دارای یک آدرس سکونت ثابت باشد. در زمان انتخابات هر فردی تنها می تواند از منطقه و آدرس خود در انتخابات شرکت کند. برای همین افرادی که برای کار، مأموریت یا سفر به شهرهای دیگر رفته باشند، در زمان انتخابات به خانه های خود باز می گردند و از صندوق هایی که از آن مجاز به شرکت در انتخابات هستند، رأی می دهند.

در ترکیه معمولا از عبارت «من از حق رأی خود استفاده می کنم» به جای عبارت «من رأی می دهم» استفاده می شود.

کد خبر 43505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha