نچیروان بارزانی از قباد طالبانی و تیم اتحادیه میهنی خواست  به جلسات دولت بازگردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رییس اقلیم کردستان که همزمان جانشین رییس حزب دموکرات کردستان است در پیامی از اتحادیه میهنی خواست که به جلسات دولت بازگردند و اعلام کرد: راه‌حل این نیست که اختلافات را در خارج از حکومت مطرح کنیم راه‌حل این است که معاون رئیس دولت اقلیم به جلسات بازگردد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: در دومین روز مجمع اربیل نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و جانشین رئیس پارتی اعلام کرد: باید اختلافات با اتحادیه میهنی را رفع کنیم اکنون این اختلافات سیاسی هستند و مردم و همه‌ی جناحها را خسته کرده است.
وی درباره خطر اقدام مسلحانه دوطرف گفت: مطمئنا چنین اتفاقی نخواهد افتاد، چون هم اتحادیه میهنی وهم پارتی خیلی وقت است که این موضوع را کنار گذاشته‌اند ، آینده اقلیم روشن است و کیان آن در قانون عراق گنجانده شده است ،به دوران قبل از قانون و دورانی که مردم از آن واهمه دارند باز نخواهیم گشت.
نچیروان بارزانی همچنین پیامی برای حزب اتحادیه میهنی کردستان و تیم وزاری آن داشت و از آنها خواست تا فرصت از دست نرفته است به جلسات هیئت دولت بازگردند و اعلام کرد تاکید می کنم که اختلافات باید رفع شوند به همین دلیل از کاک قباد و تیمش می‌خواهم که به جلسات هیئت دولت باز گردند.
وی گفت: مطمئنا اختلافاتی میان دو طرف وجود دارند اما باید در داخل دولت رفع شوند. به همین دلیل امیدوارم برادران اتحادیه میهنی پیام من را بشنوند و به جلسات دولت بازگردند.

کد خبر 43453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha