ادعای دستگیری عضو PKK در سلیمانیه کذب است

سرویس ترکیه - مرکز رسانه‌ای نیروهای مدافع خلق (HPG) با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب خبر دستگیری یک از اعضای PKK توسط سازمان اطلاعات ملی ترکیه(MIT) در سلیمانیه اعلام کرد که فرد دستگیر شده از اعضای PKK نیست.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار رسانه‌های ترکیه مبنی بر دستگیری یک عضو PKK به نام رمضان گونش به دور از راستی است و فرد دستگیر شده عضو PKK نیست.

به نوشته آژانس خبری هاوار، HPG در بیانیه خود اظهار داشت که در اخبار رسانه‌های ترکیه خبری منتشر شد که ادعا می‌کرد رمضان گونش از اعضای PKK است و وی در عملیات سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) در شهر سلیمانیه دستگیر شده است و به ترکیه منتقل شده است. HPG این خبر را به تمامی به دور از واقعیت خواند و افزود: «رمضان گونش سه سال پیش از نیروهای آنها جدا شده و سپس ازدواج کرده و در اقلیم کردستان عراق ساکن شده است. هیچ ارتباطی بین وی و نیروهای HPG وجود ندارد. رمضان گونش دو ماه پیش در شهر دهوک خود را به دولت ترکیه تسلیم کرد، اما رسانه‌های دولت ترکیه رمضان گونش را که دو ماه پیش تسلیم شد یکی از اعضای جنبش ما معرفی کردند و با سناریویی دروغین عملیات دستگیری وی را به عنوان موفقیت MIT نشان دادند. باید مردم ما و افکار عمومی ترکیه به اخبار دروغین MIT توجه نکنند. اخبار منتشر شده توسط آنها کاملا به دور از واقعیت است.»

کد خبر 43396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha