مجلس کانتون عفرین و شهبا آمار خسارات زلزله ۶ فوریه در کانتون عفرین و شهبا را اعلام کرد

سرویس سوریه - مجلس کانتون عفرین و شهبا با برگزاری نشستی رسانه‌ای در دفتر خود در اردوگاه سردم آمار خسارات زلزله ۶ فوریه، عملکرد هیئت و کمیته‌های این مجلس را آشکار ساخت.

‌ ‌ به گزارش کردپرس، مجلس کانتون‌ عفرین و شهبا برای آشکار نمودن آمار آسیب‌های زلزله، عملکرد هیئت و کمیته‌های خود، نشستی رسانه‌ای را در دفتر خود در اردوگاه «سردم» واقع در روستای «تل‌سوسن» برگزار کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در رابطه با این موضوع، «ملک حسین» ریاست مشترک مجلس کانتون عفرین و شهبا، بیانیه‌ای را قرائت کرد.

در بیانیه مجلس کانتون عفرین و شهبا آمده است: « پس از گذشت سه هفته از زلزله ویرانگر منطقه، به خانواده‌های قربانیان این زلزله تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. این زلزله بر رنج آوارگان عفرین و شهبای ساکن مناطق شهبا و شراوا افزود که در اصل توسط دولت ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن از مناطق خود آواره شده‌اند و این شبه‌نظامیان به جنایات خود در آن مناطق ادامه می‌دهند اما علاوه بر این مسئله ، محاصره دولت سوریه علیه شهبا نیز بر درد مردم شهبا افزود.

زلزله خسارات زیادی به خانه‌ها و مدارس وارد کرد. مدیریت کانتون‌های عفرین و شهبا با همه نهادهای خود به‌ویژه کمون‌ها، مجالس، شهرداری‌ها و هیئت امور اجتماعی با مردم ارتباط برقرار کرد و آنها را از مناطق خطرناک دور نگه داشت. بر اثر این زلزله ۱۰ تن مجروح شدند که جراحت ۲ تن از آنان شدید است.

کمیته ای حرفه‌ای برای یافتن خانه‌های آسیب دیده ایجاد شد و کمیته حرفه‌ای از مهندسان حلب برای یافتن مدارس کمک خواست و مشخص شد که نزدیک به هزار خانه و سه مدرسه آسیب جدی دیده است. در نتیجه هزاران دانش‌آموز بدون تحصیل ماندند.

مدیریت کانتون از مردم ساکن ما در حلب با تمام اجزای آن و محل سکونت آنها خواست به شهبا پناه ببرند. پس از این درخواست، حدود ۲۰ هزار نفر به شهبا آمدند و مورد استقبال آوارگان شهبا قرار گرفتند و با امکانات محدود به یکدیگر کمک کردند.

با توجه به زلزله و مهاجرت گسترده به شهبا، مدیریت خودگردان ۵۳ چادر برای دانش‌آموزان افتتاح کرد، ۴۰۰ چادر بین اهالی عفرین و شهبا توزیع کرد و ۲۴ لیتر گازوئیل بین ۲۵ هزار خانواده ساکن در کانتون شهبا به عنوان اقدامی اضطراری توزیع کرد.

مدیریت خودگردان ۳۵۰ چادر در اردوگاه «سردم»، ۵۰ چادر در اردوگاه «وگره»در شراوا، ۲۰ چادر در اردوگاه «برخودان» برای خانواده‌های آواره محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه و خانواده های آسیب دیده در شهبا و شراوا توزیع کرد.

کد خبر 43375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha