اردوغان اعتراف کرد و حلالیت طلبید

سرویس ترکیه - اردوغان در واکنش به اعتراضات نسبت به کوتاهی دولت در رسیدگی به مناطق زلزله زده، ضمن اذعان به کم کاری در روزهای نخست پس از زلزله، از مردم طلب حلالیت کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی ضمن اذعان به کم کاری دولت در روزهای نخست پس از زلزله مرگبار مرعش و غازی آنتپ، از مردم طلب حلالیت کرد.

براساس گزارش رسانه های ترکیه، اردوغان که همراه با دولت باغچه لی، متحد نزدیکش و رهبر حزب حرکت ملی (MHP) از مناطق زلزله زده بازدید می کرد، در آدی یامان با شعارهای اعتراضی مردم مورد استقبال قرار گرفت، که شعار می دادند «دولت نیست».

اردوغان در واکنش به این اعتراض به کم کاری روزهای نخست اعتراف کرد و طلب حلالیت کرد.

اردوغان گفت: «متاسفانه در چند روز نخست نتوانستیم آن گونه که می خواستیم فعالیت کنیم؛ به خاطر اثرات مخرب زمین لرزه ها، شرایط بد جوی و آسیب رسیدن به زیرساخت ها. به این خاطر از شما طلب حلالیت می کنم. ما از همه چیز آگاهیم و کسی نباید تردید داشته باشد که هر کاری لازم باشد انجام می دهیم.»

لازم به ذکر است، اردوغان یک بار دیگر ادعا کرد این زمین لرزه در دنیا بی سابقه بوده است. منتقدان اردوغان معتقدند تأکید مکرر وی بر بزرگی فاجعه، که آن را «فاجعۀ قرن» نامید، برای توجیه ناکارآمدی دولتش در رسیدگی به آسیب دیدگان است.

کد خبر 43331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha