افرادی که پس از بیرون آمدن از زیر آوار ناپدید شده اند کجا هستند؟

سرویس ترکیه - مادران شنبه خواستار روشن شدن سرنوشت افرادی شدند که پس از بیرون آمدن از زیر آوار زلزله ناپدید شده اند.

به گزارش کردپرس، جمعیت مادران شنبه در نهصد و سی و پنجمین هفته از کارزار حقوق بشری خود، با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی، خواستار روشن شدن سرنوشت ناپدید شدگان در زمین لرزه و محاکمه عاملان این اتفاقات شدند.

مادران شنبه در این بیانیه با اشاره به این که بسیاری از شهروندان پس از بیرون آورده شدن از زیر آوار، ناپدید شده اند، اعلام کردند: «بر اساس شهادت خانواده ها و شاهدان عینی، بسیاری از افراد پس از بیرون آمدن از زیر آوار سوار آمبولانس شده و به بیمارستان منتقل شده اند، با این حال پس از آن هیچ خبری از این افراد به دست نمی آید. ما به عنوان کسانی که خود 935 هفته است که با وجود اعتراض و پیگیری نمی توانیم به عزیزانمان دسترسی داشته باشیم و این درد را تجربه می کنیم، خواستار ایجاد سامانه ای هستیم که با هماهنگی وزارتخانه های مربوطه امکان ردیابی مفقودین را فراهم کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از کمیسیون حقوق بشر مجلس می خواهیم که درباره مفقودین پس از زلزله اقدام به تحقیق کند. ما از سلیمان سویلو وزیر کشور، دریا یانیک وزیر خانواده و خدمات اجتماعی و فخرالدین قوجا وزیر بهداشت دعوت می کنیم تا در مورد افرادی که پس از زلزله ناپدید شده اند روشنگری کرده و باعث جلب رضایت مردم شوند.»

کد خبر 43304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha