اپوزیسیون برای بازگشت به نظام پارلمانی نیاز به 360 نماینده دارد

سرویس ترکیه - اپوزیسیون احزاب ششگانه ترکیه برای بازگشت به نظام پارلمانی نیاز به دست کم 360 نماینده در مجلس این کشور دارد.

به گزارش کردپرس، اخبار پشت صحنه سیاست ترکیه خبر از تهیه فهرست مشترک برای انتخابات پارلمانی آینده در اپوزیسیون ترکیه می دهند. به این ترتیب ائتلاف ملت با توجه به وعده «گذار به نظام پارلمانی» باید دست کم 360 نماینده در مجلس ترکیه داشته باشد.

پایگاه خبری گازته دیوار ترکیه، روز گذشته با انتشار گزارشی از پشت صحنه های سیاست ترکیه از تشکیل جلسه بین 6 حزب اپوزیسیون ملت برای بحث پیرامون انتخابات آتی پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی قرار است در 14 ماه مه برگزار شود، مگر اینکه اتفاق جدیدی رخ دهد. اگرچه همه احزاب، از احزاب حاکم تا اپوزیسیون، بیشتر بر روی انتخابات ریاست جمهوری متمرکز هستند، اما انتخابات پارلمانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف ائتلاف ملت، انتخاب دست کم 360 نماینده برای تحقق پیدا کردن وعده «گذار به نظام پارلمانی» است. برای این منظور کمیسیونی با حضور نمایندگان همه این احزاب شروع به کار کرده است. این کمیسیون در حال تهیه فهرست مشترک در حدود 40 استان است تا بیشترین تعداد نمایندگان را وارد مجلس ترکیه کند.

دیوار در این گزارش مدعی شده است که غیر از حزب خوب، رهبران دیگر احزاب ششگانه اپوزیسیون با انتخاب کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) به عنوان نامزد مشترک ائتلاف ملت برای ریاست جمهوری موافق هستند.

بر اساس این گزارش، این احتمال وجود دارد که دو حزب عدالت و توسعه (AKP) و حرکت ملی (MHP) نیز مجبور باشند برای بالا بردن احتمال موفقیت خود در انتخابات آتی فهرستی مشترک برای نمایندگان خود تهیه کنند.

نشست آتی رهبران احزاب اپوزیسیون ترکیه قرار است در 2 مارس به میزبانی حزب سعادت در مقر این حزب برگزار شود.

کد خبر 43297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha